دلار

معاون بانک مرکزی در تازه ترین اظهارنظر خبر داده است که ️با توجه به بنیان‌های اقتصادی، شاهد بهبود بازار ارز خواهیم بود؛ در همین حال رییس اتاق بازرگانی ایران هم می‌گوید که افرادی که در حال حاضر به خرید ارز و طلا اقدام می‌کنند، باید مواظب سرمایه خود باشند که با کاهش قیمت‌ها در این بازار دچار زیان هنگفت نشوند.

به گزارش ایران‌پژواک، پس از چند روز نوسان شدید قیمت دلار، بازار ارز طی ۲۴ ساعت گذشته روندی آرام و اندکی کاهشی را پشت سر گذاشت. برخی از فعالان بازار معتقدند که فشار بازارساز برای ارزپاشی، بازار را تا حدی به سمت نزولی برد. بر همین اساس، گزارش ها از بازار ارز فردوسی، حاکی از آن است که جنب‌وجوشی در بازار وجود ندارد.

در این شرایط، معاون بانک مرکزی در تازه ترین اظهارنظر خبر داده است: ️با توجه به بنیان‌های اقتصادی، شاهد بهبود بازار ارز خواهیم بود و نوسانات اخیر که متاثر از فضای انتظارات منفی است، با ثبات شرایط امنیتی و سیاسی در منطقه کمتر می‌شود، البته بانک مرکزی نیز از ابزارهای پولی برای ایجاد ثبات در بازار ارز استفاده می‌کند.

محمد شیریجیان عنوان کرده؛ بنیان‌های اقتصادی کشور شامل وضعیت متغیرهای پولی مانند رشد نقدینگی، نرخ تورم مصرف کننده و تولیدکننده، رشد بخش واقعی اقتصاد، وضعیت منابع ارزی کشور و تامین ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران می‌شود که نسبت به سال گذشته در شرایط بهتری قرار دارد.

در عین حال، رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرده است؛ قیمت ارز به‌زودی با ابزارهای بازارساز به نرخ‌های قبل برمی‌گردد.

صمد حسن زاده گفته است؛ نباید برای التهابات این روزهای بازار ارز به دنبال دلیل علمی و اقتصادی بود و بانک مرکزی برای مدیریت بازار، ارز کافی در اختیار دارد.

او با اشاره به نوسانات اخیر در بازار ارز اظهار کرده؛ عده‌ای از دشمنان در تلاش هستند با انتشار اخبار نادرست در اقتصاد ایران و بازارهای مالی، التهاب ایجاد کنند، افزایش قیمت ارز و طلا در روزهای گذشته نیز به همین دلیل بود و نباید برای این التهابات در بازارهای ایران به دنبال دلیل علمی و اقتصادی گشت.

حسن زاده اضافه کرده؛ تدابیر دولتمردان و بانک مرکزی به زودی تاثیر خود را در بازار ارز نشان خواهد داد و قیمت‌ها به محدوده هفته‌های گذشته باز می‌گردد، در همین چند روز اخیر نیز شاهد کاهش قیمت‌ها بوده‌ایم.

حسن‌زاده به فارس تاکید کرده؛ بانک مرکزی برای مدیریت بازار، ارز کافی در اختیار دارد و هیچ کمبودی برای پاسخ به نیازهای ارز در کشور وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرده؛ قیمت طلا نیز به تبعیت از بازار ارز، این روزها افزایشی شده است و حباب موجود در سکه به زودی از بین خواهد رفت.

وی افزوده؛ انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی توسط نظام بانکی، می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز تولید به نقدینگی را برطرف کند و جریان گردش پول در اقتصاد را به نفع تولید تغییر دهد.

حسن زاده ادامه داده؛ مردم همیشه در حمایت از سیاست‌های دولت‌ها قدم برداشته‌اند و در شرایط فعلی نیز همین راه را انتخاب خواهند کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرده؛ افرادی که در حال حاضر به خرید ارز و طلا اقدام می‌کنند، باید مواظب سرمایه خود باشند که با کاهش قیمت‌ها در این بازار دچار زیان هنگفت نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی