• ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
  • کد خبر: 37237
بورس

کارشناسان معتقدند موتور محرکه بازار، تقاضای اهالی بازار سرمایه برای نمادهای ارزنده است.

به گزارش ایران‌پژواک، بازار سهام پس از ثبت منفی‌های نیمه دوم هفته گذشته، در نخستین روز معاملاتی هفته، رخ سبز به خود گرفت. در مقطع فعلی، قرارگیری نمادها در سطوح ارزنده، فاکتور اصلی ایجاد تقاضا در بازار است.

تجارت نیوز در گزارشی نوشت: در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۱۸ درصد، معادل سه هزار و ۸۰۹ واحد از ارتفاع این شاخص، در ارتفاع دو میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۳ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد ۶۷ درصدی (معادل چهار هزار و ۸۸۱ واحد)، در پله ۷۳۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با رشد ۱۶۱ واحدی، در سطح ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحدی قرار گرفت.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، چهار هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات اولین روز هفته را هم ۷.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از ورود سرمایه آن‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس، خبر از ورود ۱۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

بازار سهام پس از منفی‌های نیمه دوم هفته گذشته، رخ سبز به خود گرفت. شکاف میان نماگرهای سهامی بازار، حاکی از جریان قوی‌تر تقاضا در نمادهای کوچک و متوسط بود. طی هفته‌های گذشته، قیمت نمادهای ارزنده‌ بسیاری افت زیادی داشته که این اتفاق منجر به قرارگیری P/E این دست از سهام در نواحی پایینی شده است.

در حال حاضر کارشناسان معتقدند موتور محرکه بازار، تقاضای اهالی بازار سرمایه برای نمادهای ارزنده است. در این میان، رشد ارزش و حجم معاملات، نشانگر سطح اقبال اهالی بازار به آغاز جریان صعود بازار است. در صورتی که بتوان شاهد قرارگیری ارزش معاملات در کانال هفت هزار میلیارد تومانی بود، می‌توان انتظار رشد بازار در کوتاه‌مدت و میان‌مدت را داشت.

از این رو به نظر می‌رسد تقاضای کوتاه‌مدت در بازار یکشنبه نیز ادامه پیدا می‌کند و جریان ورود پول حقیقی‌ها به سهام، کفه ترازو را در سوی خریداران سنگین‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی