الیزابت دوم

در حالی امروز ششم فوریه سالگرد به سلطنت رسیدن الیزابت دوم در سن ۲۵ سالگی است، پادشاه چارلز وارث تاج و تخت او حال و روز خوبی ندارد.

به گزارش ایران‌پژواک، کاخ باکینگهام روز دوشنبه اعلام کرد که چارلز سوم، پادشاه بریتانیا به سرطان مبتلا شده است و به همین دلیل انجام وظایف خود را تا زمان انجام معالجات لازم، به تعویق خواهد انداخت.

اتفاق معنادار در بریتانیا همزمان با سلطنت ملکه
عکسی از روز گذشته چارلز تا وضعیت بد او به خوبی مشخص شود

بر اساس این بیانیه، چارلز ۷۵ ساله که در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی پس از مرگ مادرش ملکه الیزابت به مقام پادشاهی بریتانیا رسید، به نتایج این درمان «کاملاً امیدوار» است و مشتاق است که هر چه زودتر به وظایف عمومی خود بازگردد.

اتفاق معنادار در بریتانیا همزمان با سلطنت ملکه
پادشاه و شاهزاده اخیرا به طرز باورنکردنی به هم نزدیک شده بودند

چارلز در ماه گذشته نیز سه شب را در بیمارستان گذرانده بود تا بیماری بزرگ شدن پروستات را درمان کند.

بنا بر اعلام کاخ باکینگهام، در جریان معالجاتی که در این دوره کوتاه سه روزه در بیمارستان انجام شده، نگرانی دیگری نیز مشاهده و درنهایت نوعی از سرطان تشخصیص داده شده است.

اگرچه خانواده سلطنتی بریتانیا موضوعات مرتبط با سلامتی را یک موضوع خصوصی می‌دانند و از انتشار اطلاعات درباره آن‌ها خودداری می‌کنند، اما چارلز سوم تصمیم گرفت تا درباره معالجات اخیر خود رسما اطلاع‌رسانی کند.

در همین حال گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کناره‌گیری «چارلز سوم» از مقام پادشاهی انگلیس در پی انتشار خبر جنجالی درباره ابتلای وی به سرطان بالا گرفته است.

یک منبع نزدیک به شاهزاده هری، پسر کوچک‌تر چارلز سوم نیز اعلام کرد که او به زودی برای دیدن پدرش به بریتانیا سفر خواهد کرد.

پس از کناره‌گیری شاهزاده هری و همسرش مگان از وظایف سلطنتی در سال ۲۰۲۰ میلادی، اکنون آنها به همراه دو فرزندشان در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

پادشاه و شاهزاده ویلیام در ماه های اخیر به طرز باورنکردنی به هم نزدیک شده بودند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی