صادرات نفت

بلومبرگ طی گزارشی تایید نشده از صدور خدمات بیمه برای کشتی حامل نفت ایران توسط شرکتی در نیویورک خبر داد که نشان دهنده شکست آمریکا در همراه کردن حتی شرکت های آمریکایی با خود در تحریم ایران است.

به گزارش ایران‌پژواک، بلومبرگ طی گزارشی تایید نشده نوشت نفت‌کشی با نام سینسیر ۰۲ در ژوئن سال گذشته میلادی در یک بندر ایرانی نفت بارگیری کرد و از طریق خلیج فارس راهی امارات شد.

تحریم‌های آمریکا اجازه نمی‌دهد شرکت‌های غربی دانسته با ایران تجارت کنند. اما این کشتی با بیمه نیویورک سیتی به کار خود ادامه داده است.

بر اساس این گزارش آمریکن‌کلاب یکی از ۱۲ شرکتی است که اکثر کشتی‌های اقیانوس‌پیمای دنیا را در برابر نشتی و تصادف‌ها بیمه می‌کند. مقر این شرکت در آمریکا قرار دارد. گفته می شود آمریکن‌کلاب بیمه ۲۱ کشتی که مشکوک به حمل نفت ایران هستند را تامین کرده است.

به عقیده تحلیلگران، تامین بیمه کشتی های حامل نفت ایران از سوی شرکتی مستقر در قلب آمریکا (چنانچه واقعیت داشته باشد) نشان دهنده ناکامی آمریکا در همراه کردن جامعه جهانی با خود علیه ایران است.

آمریکن‌کلاب اعلام کرده هرگز دانسته هیچ کشتی را در نقض تحریم‌ها بیمه نکرده است و تمام اتهامات علیه دو کشتی از ۲۱ کشتی تحت پوشش خود را بررسی و سه کشتی دیگر را از پوشش خود خارج خواهد کرد.

یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در کنگره در ماه دسامبر از وزارت خزانه‌داری این کشور در مورد نقش این شرکت در بیمه کشتی‌های مظنون به حمل نفت ایران سوال کرد.

بر اساس گزارش ادعایی بلومبرگ تمام نفتکش‌ها باید موقعیت خود را گزارش دهند. در مورد نفتکش سینسیر ۰۲، موقعیت این کشتی از دهم تا چهاردهم ژوئن، مسیری منتهی به یک پایانه عراقی بوده است. اما در واقعیت سینسیر هرگز نزدیک این پایانه عراقی نشده و طبق اطلاعات ماهواره‌ای همواره در نزدیکی یک پایانه نفتی در ایران گزارش شده است. معمولا از این روش برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌شود.

مدیرعامل آمریکن کلاب می‌گوید مشخص کردن واقعیت سخت و زمانبر است و برخی از اتهامات هیچ مبنایی ندارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی