مهدی موحدی بکنظر

سخنگوی سازمان مالیاتی در خصوص ابهامات فرصت هفت روزه مودیان در سامانه مودیان برای زمان صدور تا ارسال صورتحساب الکترونیکی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در این باره گفت: پس از پایان هر دوره مؤدی یک ماه فرصت دارد تا با ثبت خریدها و فروش‌هایی که صورتحساب‌های آنها در سامانه مؤدیان صادر نشده است، اظهارنامه ارسال شده توسط سازمان را تکمیل و از طریق سامانه مؤدیان به سازمان مسترد نماید.

وی افزود: مهلت پرداخت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده متعلقه مودی طی دوره حداکثر تا پایان ماه پس از انقضای هر دوره مالیاتی تعیین شده است و در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر، مودی مشمول جریمه بند ب ماده ۳۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: صورتحساب‌هایی که در سامانه مودیان ثبت شوند، در صورتی‌که خریدار نسبت به تایید یا تایید سیستمی صورتحساب الکترونیکی اقدام نماید، در صورتی اعتبار آن (منوط به رعایت حدمجاز ماده ۶) برای همان دوره صدور صورتحساب لحاظ خواهد شد که صورتحساب الکترونیکی قبل از پایان دوره مالیاتی در سامانه مودیان ثبت گردد در غیر اینصورت برای دوره بعد خریدار در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی