بورس

نماگرهای تالار شیشه‌ای پس از افت‌های متوالی، بالاخره تحت تاثیر اخبار مثبت مخابره شده به بازار و همچنین رشد قیمت دلار، گارد صعود به خود گرفتند.

به گزارش ایران‌پژواک، در پایان معاملات آخرین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۴۳ درصدی، معادل ۸ هزار و ۸۱۰ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۵۴ هزار و ۸۲۷ واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۶۹ درصدی (معادل چهار هزار و ۹۲۰ واحد) در پله ۷۱۴ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز چهارشنبه، ۳ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات آخرین روز هفته را هم ۵.۸ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از ورود سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از ورود ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد که البته رقم بسیار ناچیزی‌ست!

پیش بینی بورس شنبه

گشایش معاملات روز چهارشنبه، با سنتیمنت مثبت بازار و همچنین خارج شدن خریداران از لاک محافظه‌کاری همراه بود. البته پس از منفی متوالی بازار سهام در چندین روز پیاپی و افت ملموس ارزش بازار سهام، نمی‌توان از عنوان جسورانه دفاع کرد. رخ مثبت نقشه بازار روز چهارشنبه، تحت تاثیر خبرهای ریزودرشت خودرویی و رشد قیمت دلار بود.

نکته مثبت بازار سهام در این روزها، رها شدن از جو منفی هفته‌های پیشین است. با این وجود، فعالان بازار سهام در انتظار سنجش میزان پایداری این اتفاق هستند. در هفته گذشته نیز بازار پس از چهار روز منفی متوالی، مثبت شد اما این روزهای مثبت بازار، عمری سه روزه داشتند.

دیگر پارامتر تاثیرگذار در جریان معاملات بورس تهران، تحرکاتی تازه را به ثبت رسانده است. معاملات میدان فردوسی تهران، خبر از افزایشی شدن محرک اصلی بازار سرمایه یعنی دلار می‌دهد.

با بررسی شرایط بازار، می‌توان بیان کرد احتمال کاهش ارتفاع نماگرهای سهامی در هفته بعد با اخبار موجود حول مارکت، تضعیف شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی