فرانسه

سفیر فرانسه در ارمنستان گفت پاریس در بسیاری از مسائل با ایران تفاوت عقیده دارد اما در رابطه با مسئله ارمنستان با تهران هم‌نظر است.

به گزارش ایران‌پژواک، سفیر فرانسه در ارمنستان روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با ارمن‌پرس در خصوص استقلال این کشور گفت: این تنها نگرانی فرانسه نیست. کشورهای همسایه ارمنستان نظیر ایران نیز طی سال‌های گذشته نگرانی خود از بابت استقلال و تمامیت ارضی ارمنستان را ابراز کرده‌اند.

او ادامه داد: ما با ایران بر سر بسیاری از مسائل مخالفیم اما این یکی از مسائلی است که بر آن توافق داریم. باور دارم که تمامی کشورهای عضو سازمان ملل نیز باید با این مسئله موافق باشند چراکه تمامی اعضا ذیل منشور سازمان ملل باید از استقلال و تمامیت ارضی دیگر کشورها حمایت کنند. این وظیفه‌ای عمومی است.

سفیر فرانسه در واکنش به نگرانی جمهوری آذربایجان نسبت به ارائه تسلیحات از سوی پاریس به ارمنستان و احتمال تشدید تنش‌ها گفت: جمهوری آذربایجان اطمینان داشته باشد که همکاری ما با ارمنستان و تجهیزاتی که در اختیار این کشور قرار می دهیم جنبه کاملا دفاعی دارند.

او افزود: به عنوان مثال زمانی که در رابطه با سامانه‌های ضدهوایی صحبت می‌کنیم، تا زمانی که شما وارد حریم هوایی ارمنستان نشوید با این سیستم مواجه نخواهید شد.

این مقام فرانسوی تصریح کرد که همکاری دفاعی پاریس با ارمنستان برای حفاظت از مردم، استقلال و تمامیت ارضی این کشور است.

او در انتها گفت: ما از همان ابتدا نیز گفته بودیم هرآنچه که دراختیار ارمنستان می‌گذاریم - تسلیحات، تجهیزات و آموزش‌ها - در راستای تحقق این هدف است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی