• ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
  • کد خبر: 37786
یحیی آل اسحاق

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: ایران و عراق به گسترش روابط تجاری، پولی و بانکی علاقه‌مند هستند و این اقدام با توافق بانک‌های مرکزی دو کشور قابل انجام است.

به گزارش ایران‌پژواک، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، در مورد توقف تعلیق فعالیت بانک ملی ایران در عراق توسط بانک مرکزی عراق، اظهار کرد: چند بانک ایرانی در عراق مجوز داشتند و فعالیت می‌کردند اما به دلیل مسائل ارزی و مسائل تحریم‌های آمریکا فعالیت این بانک‌ها در عراق کمتر شده بود و بانک مرکزی عراق پیشنهاد تعلیق فعالیت این بانک‌ها را داده بود.

وی در ادامه گفت: اما اخیرا بانک مرکزی عراق اعلام کرده است که فعالیت بانک ملی ایران در عراق ادامه پیدا می‌کند. ما به دنبال این هستیم که شرایطی را به وجود بیاوریم که علاوه بر ادامه فعالیت بانک ملی در عراق، میزان فعالیت‌ها نیز افزایش پیدا کند. این امکان با همکاری و توافق بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی عراق انجام می‌شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: بنابراین فضایی که در رابطه با تعلیق فعالیت بانک ملی ایران در عراق، ایجاد شده بود با اطلاعیه بانک مرکزی عراق منتفی شده است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه در حال حاضر روابط تجاری ایران و عراق حدود ۱۰ میلیارد دلار است، اظهار کرد: بر این اساس تعامل‌ها و فعالیت‌های بانکی ایران و عراق می‌تواند بسیار افزایش پیدا کند اما به دلیل مسئله تحریم‌ها و دلار آمریکا این تعاملات کمی محدود شده است‌. ایران و عراق علاقه‌مند به افزایش بیشتر روابط پولی، بانکی و تجاری هستند و برای این اقدام هر دوطرف باید برای ایجاد شرایط مناسبی جهت افزایش مناسبات تلاش کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در پایان گفت: فعالیت یا عدم فعالیت بانک‌های ایرانی در عراق آنچنان اثری بر روابط تجاری فعلی این دو کشور ندارد اما گسترش فعالیت بانک‌ها می‌تواند کمک کننده باشد. حجم تعاملات تجاری ایران و عراق بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است که بخش عمده آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و در حال حاضر در این بخش هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی