انتخابات روسیه

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از مشارکت بالای مردمی در انتخابات این کشور و اقدامات خرابکارانه در جریان برگزاری انتخابات خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از مشارکت بالای مردم این کشور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز شنبه اعلام کرد که تا این لحظه مشارکت مردم در انتخابات به ۵۰ درصد رسیده است.

بنا به بیانیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، ۱۶۰ هزار مورد حمله در جایگاه‌های رأی گیری الکترونیکی از آغاز رأی گیری روسیه تاکنون به ثبت رسیده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همچنین اعلام کرد که ۸ تلاش عمدی برای آتش‌سوزی در مراکز رأی‌گیری در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفته است.

فرایند رأی‌گیری روز یکشنبه (۱۷ مارس) به پایان خواهد رسید. براساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در این دوره از انتخابات، یکصدودوازده میلیون و سیصدوده هزار نفر در داخل روسیه و یک میلیون و هشتصد نود هزار نفر از شهروندان این کشور در ۱۴۴ کشور جهان، می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

از بین ۴ نامزد نهایی انتخابات، ولادیمیر پوتین، که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده است، بیشترین شانس را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری دارد.

«ولادیسلاو داونکوف» ۴۰ ساله، نماینده کنونی مجلس دوماً از حزب «شخصیت‌های جدید»، «لئونید اسلوتسکی» ۵۶ ساله، نماینده مجلس دوماً و رئیس حزب لیبرال دمکراتِ، و «نیکلای خاریتونوف» ۷۵ ساله، معاون حزب کمونیست روسیه با ولادیمیر پوتین رقابت می‌کنند.

این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات‌های ریاست جمهوری روسیه است که فرایند اخذ رأی در ۳ روز انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی