• ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
  • کد خبر: 38182
دیابت

برخی افراد مبتلا به دیابت، تحت نظر پزشک و با رعایت برخی الگوهای غذایی می‌توانند روزه بگیرند.

به گزارش ایران‌پژواک، متخصصان تاکید دارند که برخی مبتلایان دیابت با لحاظ رعایت مواردی و تحت نظر پزشک می‌توانند روزه بگیرند. افراد دیابتی به منظور پیشگیری از نوسان‌های قند خون می‌بایست وعده‌های غذایی را سبک و با فاصله ۲ تا ۳ ساعته میل کنند؛ بنابراین دیابتی‌ها می‌بایست وعده سحری را در نزدیک‌ترین زمان ممکن به اذان صبح میل کنند و حتما سحری بخورند.

همچنین غذاهای فیبردار به ویژه سوپ جو، نخود، اسفناج، کدو و چاشنی‌هایی مانند شنبلیله، تخم گشنیز، شوید و تخم خرفه، سماق، گزنه و دارچین استفاده کنند. مصرف مایعات به میزان کافی و دانه‌های لعابی مانند خاکشیر، تخم ریحان و تخم شربتی به منظور پیشگیری از افت فشار خون و یبوست نیز توصیه می‌شود.

افراد دیابتی از روغن‌های گیاهی برای وعده‌های غذایی خود استفاده کنند. مصرف بادام، فندوق و پسته برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود. ورزش سبک برای افراد دیابتی که دیابت نوع ۲ دارند توصیه می‌شود، ورزش در این افراد حدود یک تا ۲ ساعت پس از افطار توصیه می‌شود.

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، افراد دیابتی به منظور جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون از پرخوری در وعده افطار خودداری کنند. همچنین دیابتی‌ها برای خوردن مصرف شیرینی، در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط کنند.

دیابتی‌ها نیز بهتر است وعده افطار را با مصرف مایعات گرم مانند آب‌جوش، چای کم‌رنگ و شیرینی‌های طبیعی مانند توت‌خشک، مویز و گاهی خرما شروع کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی