بورس

بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، در حالی مثبت آغاز شد که افزایش تدریجی عرضه‌ها کار را به تعادل کشاند. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با توجه به نگرانی از پاسخ احتمالی ایران به حمله ۱۳ فروردین، تصمیم گرفته‌اند سرمایه خود را در معرض ریسک قرار ندهند!

به گزارش ایران‌پژواک، در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد ۰.۲۵ درصدی، معادل پنج هزار و ۶۴۲ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۰۷ واحدی قرار گرفت.

رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت اندک ۰.۰۲ درصدی (معادل ۱۲۷ واحد) در پله ۷۵۹ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم ) را در روز چهارشنبه، سه هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان نشان می‌داد.

این تابلو همچنین، حجم معاملات روز چهارشنبه را ۹.۱ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

از سوی دیگر بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها به بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از خروج ۲۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

یش بینی بورس شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

تالار شیشه‌ای در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، مثبت آغاز شد اما با افزایش تدریجی عرضه‌ها روی مدار تعادل به کار خود پایان داد. قرار گیری ارزش معاملات در کانال سه هزار میلیاردی نشان می‌دهد که با وجود مثبت بودن ، بازار وزنه سنگین رکود را یدک می‌کشد.

پرواز قیمت‌ها در معاملات بازارهایی چون ارز و طلا، نیز نشان می‌دهد بخش زیادی از سرمایه‌گذاران همچنان نگران تشدید تنش‌ها با پاسخ ایران به حمله ۱۳ فروردین هستند. از این رو اهالی تالار شیشه‌ای احتمالا تصمیم می‌گیرند سرمایه خود را در معرض ریسک قرار ندهند.

در شرایط فعلی بازار سرمایه، تنها تک سهم‌هایی که به واسطه قدرت پول حرکت می‌کنند، بازدهی‌های مطلوبی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده‌اند.

اابته این موضوع در مورد صنایع بزرگ بازار صدق نمی‌کند. کارشناسان معتقدند با توجه به قرارگیری ارزش معاملات روی عددی در حدود چهار هزار میلیارد تومان، بعید است اتفاق ویژه‌ای در بازار رخ دهد. بنابراین در رابطه با پیش بینی بورس شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ انتظار می‌رود بورس روی مدار تعادل با چاشنی سرخی نقشه بازار، حرکت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی