• ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
  • کد خبر: 38685
ارمنستان

دولت ارمنستان اعلام کرد یک جاده ۶۰ کیلومتری در استان جنوبی سیونیک که هم مرز با ایران است می‌سازد که زمان سفر بین دو کشور همسایه را کوتاه خواهد کرد.

به گزارش ایران‌پژواک از روزنامه ارمنی ماسیس پست، دولت ارمنستان اعلام کرد قصد دارد ۲۵۴ میلیون دلار از بانک اروپایی بازسازی و توسعه برای ساخت یک بخش ۲۴ کیلومتری از یک بزرگراه جدید به سمت مرز ایران، وام بگیرد.

این جاده ۶۰ کیلومتری در استان جنوبی سیونیک که هم مرز با ایران است ساخته می‌شود و شهرهای سیسیان و کاجاران را از طریق یک مسیر بسیار کوتاه‌تر متصل می‌کند و زمان سفر بین دو کشور همسایه را هم کوتاه خواهد کرد.

جاده جدید سیسیان/کاجاران از یک ناحیه کوهستانی می‌گذرد، بنابراین هزینه ساخت آن بالاست.

کار بر روی بخش جنوبی این جاده که هزینه آن از طریق وام بانک اروپایی بازسازی و توسعه تامین می‌شود در ۲۰۳۲ تکمیل خواهد شد. دولت ارمنستان زمان آغاز ساخت دو بخش دیگر از این جاده را که شامل یک تونل ۹ کیلومتری می‌شود، اعلام نکرده است.

ارمنستان در اکتبر سال گذشته یک قرارداد ۲۱۵ میلیون دلاری به یک کنسرسیوم متشکل از دو شرکت ایرانی برای بهبود یک جاده ۳۲ کیلومتری که از مرز ایران و ارمنستان به گذرگاه کوهستانی کاجاران در بلندترین نقطه این کشور می‌رسد اعطا کرد. حدود دو سوم از طول این جاده توسعه یافته و نوسازی می‌شود و ۱۱ کیلومتر بقیه از ابتدا طی سه سال آینده ساخته خواهد شد.

این قرارداد در ایروان و در حضور وزیر راه و شهرسازی ایران بسته شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی