ارمنستان

پلیس ارمنستان برخی از معترضان را که به دلیل تصمیم دولت این کشور مبنی بر واگذاری برخی مناطق به جمهوری‌آذربایجان، خیابان‌ها را در ایروان مسدود کرده بودند، دستگیر کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، دولت ارمنستان اخیرا اعلام کرد که در جریان مسائل تعیین مرز، روستاهایی را به خاک جمهوری آذربایجان واگذار می‌کند؛ اقدامی که جنجال‌هایی را در ارمنستان به پا کرد و موجب شد برخی مردم این کشور اعتراضات و تجمعاتی را علیه این تصمیم برپا کنند تا فشاری را علیه «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان برای تغییر این تصمیم اعمال کنند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «اسقف اعظم باگرات گالستانیان» رهبر معترضان، از مخالفان این توافق خواسته بود روز دوشنبه در خیابان‌های ایروان تجمع کنند تا مخالفت خود را با این توافق نشان دهند.

به نقل از ایسنا او که ۵۲ سال سن دارد و به طور مشترک شهروند ارمنستان و کانادا می‌باشد، از رهبران کلیسای منطقه تاووش بوده؛ منطقه‌ای که نیروهای ارمنی در دهه ۱۹۹۰ آن را به کنترل خود درآوردند و پاشینیان اکنون با واگذاری چهار روستای آن به جمهوری آذربایجان موافقت کرده است.

وزارت کشور ارمنستان اعلام کرد در مجموع ۱۵۶ نفر روز دوشنبه بازداشت شدند اما معترضان ظاهرا نتوانستند خیابانی را در ایروان مسدود کنند و گزارش شده که همه بازداشت‌شدگان بعدا آزاد شدند.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در ایروان، پایتخت ارمنستان شاهد پیوستن صدها نفر به تظاهرات روز دوشنبه بودند و پلیس را در حال بازداشت این افراد در خیابان‌ها مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی