• ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
  • کد خبر: 387
پوتین

در جریان تظاهرات بر ضد مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین در روسیه الکسی ناوالنی از رهبران مخالفان و بیش از سیصد تن دیگر توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شدند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از یورونیوز، مخالفان پوتین در اعتراض به آن‌چه «استبداد تزاری» او خوانده بودند روز شنبه و در آستانه‌ی برگزاری مراسم تحلیف به خیابان‌ها آمده‌اند.

ناوالنی پیش از این در بیانیه‌ دعوت به تظاهرات اعلام کرده بود. ناوالنی که پیش‌تر بارها به دلیل سازماندهی تظاهرات‌ مشابه زندانی شده است، از مخالفان خواسته بود تا در بیش از ۹۰ شهر، شامل مسکو و سن‌پترزبوگ، اعتراض علنی خود را اعلام کنند.

مقامات روسیه اغلب راهپیمایی‌های اعتراضی را غیرقانونی می‌دانند و استدلال می‌کنند که مکان و زمان اعتراضات از قبل با آن ها هماهنگ نشده است. پلیس پیش از این به دفعات تجمعات مخالفان را بر هم زده است که در بسیاری از آن‌ها این مورد با بازداشت تظاهرکنندگان همراه بوده است.

یک فعال در تظاهرات شهر خاباروفسک به خبرگزاری رویترز گفت: «همین حالا ۱۸ سال می‌شود که پوتین قدرت را دستش گرفته است. در آخر این ۱۸ سال به بن بست رسیدیم. نمی‌خواهم که با این کنار بیایم.»

پوتین ۶۵ ساله از سال ۲۰۰۰ بدین سو در نقش رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر در مقام قدرت حضور داشته است.

او در ماه مارس امسال با ۷۶ درصد آرا و بیش از ۵۶ میلیون رای برای ۶ سال دیگر در مقام ریاست‌جمهوری روسیه ابقا شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی