جلسه اقتصاددانان با رئیس جمهور

رئیس جمهوری صبح دوشنبه جلسه ای سه ساعته با جمعی از اقتصاددانان داشتند و کارشناسان در فضایی صمیمی به طرح دیدگاه ها و نظرات خود برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور پرداختند.

به گزارش ایران پژواک، کامران ندری، اقتصاددان به عنوان یکی از شرکت کنندگان، جلسه رئیس جمهوری با کارشناسان را «خوب» ارزیابی کرد و گفت: این جلسات  کمک می کند تا کارشناسان تحلیل دقیق تری از شرایط موجود کشور داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط مداوم دولت و رئیس جمهوری با کارشناسان و برگزاری جلسات این چنینی گفت: این جلسه برای کارشناسان مفید بود و شرایط فعلی کشور از زبان رئیس جمهوری مطرح شد و بر این اساس محدودیت ها و قیود فعلی نیز تبیین شد و این جلسات می تواند تحلیل کارشناسان را واقعی تر کند. وی با بیان اینکه جلسه با عالی ترین مقام اجرایی کشور گامی رو به جلو برای حل مشکلات اقتصادی است تصریح کرد:  آقای روحانی در این جلسه به بیان مشکلات اقتصادی پرداختند؛ اینکه برای حل مشکلات نیاز به اصلاحات بنیادی و ساختاری داریم و این مساله مورد قبول ایشان بود.

ندری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اظهاراتی که توسط  اقتصاددان ها در این جلسه مطرح شد نشان می داد اختلاف نظر درباره راهکارهای حل مشکلات اقتصادی وجود ندارد و در مجموع امیدواریم تا با اجرایی شدن و عملیاتی شدن ایده کارشناسان، گامی اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور برداشته شود.

تاثیر مثبت ایجاد فضای گفت و شنود در کاهش دغدغه ها و مشکلات اقتصادی 

سهراب دل انگیزان، اقتصاددان نیز در خصوص جلسه روز گذشته رئیس جمهوری با اقتصاددان ها گفت: جلسه خوب و ارزشمندی بود و ضروری است این روند ادامه داشته باشد. وی این جلسه را تعامل موثر کارشناسان با دولت عنوان کرد و به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: قاعده این جلسات این است که به یک مسیر  بهتر ختم شوند و این گامی رو به جلوست.  

وی تصریح کرد: جمع اقتصاددان ها در این نشست پیامشان را به صورت آزادانه به آقای روحانی رساندند و  دغدغه ها، نگرانی ها و انتقادات خود را مطرح کردند و در مجموع اطلاعات را به رئیس جمهوری رساندند. این جلسات فرصتی برای تبیین شرایط  است و اینکه فضایی برای گفت و شنود شکل گرفته از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با ارائه پیشنهادات خود تشکیل شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهور را یکی از راهکارهای موثر برای تعامل بهتر اقتصاددان ها با دولت و استفاده از نظرات آنها عنوان کرد  و گفت: می توان با حضور اقتصاددان های داخلی و خارجی کمیته های تخصصی تشکیل داد و با بررسی مسائل و با نگاه های مختلف خروجی آن به دولت پیشنهاد داده شود.

اقدامی مثبت و ضروری برای حل چالش های اقتصاد

علی سعدوندی ، اقتصاددان و استاد دانشگاه هم گفت: در این جلسه  کارشناسان آزادانه به بیان دیدگاه ها و مشکلات موجود در اقتصاد کشور پرداختند و تعامل رئیس جمهوری با  اقتصاددان ها اگرچه اقدامی دیرهنگام اما مثبت و ضروری بوده است.  وی افزود: این جلسه می تواند صداهای مختلف جامعه و اقتصاددان ها را به گوش رئیس جمهوری برساند و این موضوع برای کاهش چالش های اقتصاد کشور موثر است.

این استاددانشگاه  نشست رئیس جمهوری با اقتصاددان ها و شنیدن نظرات آنها را اقدامی مثبت و خوب عنوان کرد و  گفت: ضروری است برای موفقیت بیشتر، این اقدامات ادامه دار و در فاصله های کمتری صورت گیرد.

این اقتصاددان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت شورای عالی اقتصاددانان گفت: یکی از مهمترین مناصب در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، ریاست شورای عالی اقتصاددانان که از  مجموع اقتصاددان ها با افکار مختلف تشکیل شده است و اگرچه در سال های اخیر اقداماتی در این زمینه صورت گرفت ولی مطلوب نبوده  اما جلسه اخیر آقای روحانی نشان می دهد که دولت به دنبال آن است  که از همه افراد حتی غیرهمفکر برای حل مشکلات اقتصادی کشور کمک گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی