سیف

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفته است که خروج آمریکا از برجام تاثیری مهمی بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت.

به گزارش ایران پژواک، رئیس کل بانک مرکزی در مورد واکنش بانک مرکزی نسبت به تصمیم جدید آمریکا درباره برجام گفته است که "با ترتیبات اتخاذ شده، تصمیم آمریکا هرچه باشد در اقتصاد ما که در مسیر برنامه‌ریزی شده در حال حرکت است خللی ایجاد نمی‌کند."

سیف با اظهار اینکه "ترتیبات ارزی جدید باعث شده تا منابع ارزی کشور در ساختار مناسب تحت کنترل قرار گیرند" گفته است که در حال حاضر ارز کافی برای واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه کارخانه‌ها و نیاز مصرفی در نظر گرفته شده و "لذا از این بابت مواضع آمریکا در خصوص برجام در اقتصاد ما اثرمحسوسی نخواهد داشت." او گفته است که اقتصاد ایران به حرکت خود ادامه خواهد داد و "در این خصوص جای هیچ تامل و نگرانی نیست."

رئیس کل بانک مرکزی گفته است که ترتیبات و برنامه های ارزی مورد نظر او همان است که قبلا اعلام شده و در حال پیاده شدن است هر چند افزوده است که این "برنامه هنوز به طور کامل پیاده نشده که عملکردش برای جامعه محسوس باشد."

سیف در مورد واکنش دولت به خروج احتمالی آمریکا از برجام هم گفته است که دولت در این زمینه گزینه‌های مختلفی را در اختیار دارد و با توجه به نوع تصمیم آمریکا در مورد برجام واکنش مناسب نشان خواهد داد.

سیف اتخاذ تصمیمات بیشتری در واکنش به تصمیم آمریکا را ضروری ندانسته و گفته است که "اقتصاد کشور بی‌اعتنا به تصمیمات و اقدامات دشمنان، ساختار اقتصادی خودش را ادامه می‌دهد و تصمیم ​آمریکا هر چه باشد اتخاذ تصمیم یا اقدامی خاص بیشتر از مسیری که تا امروز طی کرده‌ایم ضروری نخواهد بود."

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس ارشد اقتصادی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    آقای سیف کاش شما اظهار نظر نمی کردی.. هنوز هیچ چیزی اتفاق نیافتداه . سکه به بالای 2 میلیون رسیده و بانک مرکزی هم اتمام اسم نویسی را اعلام کرده .. واقعا سیاست های شما کارساز بود تا آلان.. اگر استعفا می دادید مردم را خوشحال می کردید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی