هواپیمایی قطر

خطوط هوایی قطر چند هفته پس از آغاز اجرای بسته دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، افزایش شمار پروازهای خود به ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از رویترز، خطوط هوایی قطر هر هفته دو پرواز به پروازهای کنونی خود میان دوحه و تهران خواهد افزود. همچنین سه پرواز میان دوحه و شیراز در ماه ژانویه افزوده خواهد شد. دو پرواز هفتگی هم میان دوحه و اصفهان در ماه فوریه اضافه می‌شود.

اکبر الباکر رئیس اجرایی خطوط هوایی قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این پروازها دلیل دیگری بر پایبندی خطوط هوایی قطر در قبال ایران است، همچنین شبکه خود را در این بازار شکوفا توسعه می‌دهیم».

با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ جهانی با ایران و بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، بعضی از شرکت‌های هواپیمایی نظیر نظیر "ایرفرانس"، "بریتیش ایرویز" و "کی ال ام" هلند همکاری خود را با ایران متوقف کرده‌اند.

خطوط هوایی فرانسه (ایرفرانس) علت توقف پروازش هایش به تهران را شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا اعلام کرد. کی‌ال‌ام به طور مستقیم به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره‌ای نکرد.

شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات متحده عربی هم از جمله شرکت‌هایی بود که پروازهای خود به ایران را متوقف کرد.

شرکت ایرباس حدود سه ماه پیش در واکنش به تصمیم آمریکا برای لغو مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران اعلام کرد که هواپیمای دیگری در اختیار این کشور قرار نخواهد داد. این شرکت قراردادی برای فروش ۱۰۰ هواپیمای مسافربری به ایران امضا کرده بود که تنها سه فروند از این هواپیماها تحویل ایران شد.

شرکت بوئینگ هم برای اولین بار در چهار دهه اخیر قراردادی ۲۰ میلیون دلاری برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران امضا کرده بود اما وزیر خازنه‌داری آمریکا هم‌زمان با اعلام خروج این کشور از برجام تایید کرد که مجوز بوئینگ و ایرباس برای فروش هوپیما به ایران لغو شده است. بوئینگ هیچ هواپیمایی به ایران تحویل نداد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی