• ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
  • کد خبر: 5684
ونک

میدان ونک از میدان‌های پرتردد و استراتژیک منطقه ۳ تهران است که از کاربری‌های سنتی میدان‌های شهری که مختص تعامل و وقت گذراندن اهالی یک محله بودند نشانی ندارد.

به گزارش ایران پژواک، این میدان در قرق تردد خودروهاست و عموما پرترافیک است. همچنین نزدیکی میدان به بوستان‌ها و فضاهای شهری خاص مثل آب و آتش، ملت، طالقانی، ساعی و خیابان ولیعصر، تلفیقی از پیاده و سواره را در خود جای داده است. اخیرا شهرداری منطقه سه تهران اعلام کرده با هدف اختصاص فضای بیشتر، مناسب‌تر و امن‌تر برای عابران، ایجاد سرزندگی و محرکی برای توسعه محلی و منطقه‌ای، در فاز اول حد فاصل میدان ونک تا خیابان تک جنوبی و در فاز دوم از خیابان تک جنوبی تا بزرگراه کردستان به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد.

  • ماهیت اداری و تجاری ونک

 بزرگراه حقانی از سمت شرق، خیابان‌های ونک، ملاصدرا و برزیل از سمت غرب به این میدان می‌رسند. خیابان ولی‌عصر هم از میدان ونک می‌گذارد و از سمت شمال میدان به پارک‌وی و از سمت جنوب به میدان ولیعصر می‌رسد. از این منظر خرید آپارتمان در ونک به معنی دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر است. میدان ونک بافتی تجاری و اداری دارد. دور تا دور میدان را ساختمان‌های اداری و خدماتی و بانک‌ها فرا گرفته است و این بافت در خیابان ملاصدرا که تمامی بانک‌ها در آن شعبه دارند هم ادامه‌ پیدا می‌کند. در امتداد ملاصدرا خیابان‌های شیراز و شیخ‌بهایی از آن منشعب می‌شوند و در نهایت به ملاصدرا به اتوبان چمران منتهی می‌شود. ملاصدرا از خیابان‌های بسیار پرترافیک منطقه است و هیچ وقت جای پارک ندارد. سازمان گوشت، «مجتمع پذیرایی و اقامتی ملاصدرا»، مؤسسه ژئوفیزیک، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عچ) و فرماندهی آتش‌نشانی و مرکز پزشکی ملاصدرا از ساختمان‌های مهم ملاصدرا هستند. برج نگار بلندترین ساختمان اداری-تجاری این حوالی است که در اطراف میدان ونک و ابتدای خیابان ولیعصر قرار گرفته است. 

  • خیابانی در قرق مغازه‌ها

 از طرفی دیگر در خیابان ونک تا اتوبان کردستان، به طور کامل در قرق مغازه‌های کفش و لباس و لوازم آرایشی بهداشتی و ... است. مرکز خرید ونک، آسمان و آیینه ونک از پاساژهای معروف این خیابان هستند. تک جنوبی هم که از خیابان ونک به سمت پردیس منشعب می‌شود باز پر از طلافروشی، مغازه پوشاک، غذاخوری، رستوران و غیره است و در انتها به یک شهرکتاب بزرگ می‌رسد. خیابان ونک بسیار زنده و روشن است و برای عده‌ای، از مزیت‌های خرید آپارتمان در ونک همین سرزندگی و پویایی در جای جای محله است. بازارچه سئول هم از مراکز خرید معروف محله است که به شکل گودالی با یک باغچه کوچک در میدان شیخ بهایی قرار دارد و در واحدهای تجاری‌اش همه جور کالایی پیدا می‌شود.

  • بافت جمعیتی جوان

دانشگاه الزهرا و دانشکده مکانیک خواجه نصیر در محدوده ونک قرار دارند و عموما عبور و مرور جوانان و نه صرفا دانشجویان، در سطح این محله به علت وجود انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز زیاد است. می‌توان گفت ونک به ویژه در بخش‌های مدرن‌تر بافت جمعیتی جوان دارد. خرید آپارتمان در ونک از آنجایی که بودجه زیادی لازم دارد نمی‌توان گفت برای دانشجویان گزینه‎‌ای مناسب است. ساکنین این محله متعلق به طبقه مرفه و متوسط رو به بالا و عموما تحصیل‌کرده هستند. در این محله ساختمان‌سازی هم‌چنان ادامه دارد و روابط همسایگی بسیار کمرنگ است.

  • نرخ اجاره مسکن

در خیابان شیخ بهایی، واحد 80 متری دوخوابه و 25 ساله، یک میلیارد و 400 میلیون تومان آگهی شده است. یعنی متری 17 میلیون و 500 هزار تومان. به تبع هرچه ساختمان نوسازتر و مجهزتر باشد، قیمت هم بالاتر می‎‌رود. 66 متری دوخوابه و ساخت سال 97، در شیخ بهایی، یک میلیارد و 450 میلیون تومان قیمتگذاری شده است. یعنی حدودا متری 22 میلیون تومان. این آپارتمان، متریال لوکس و برند، مدرن‌ترین امکانات آپارتمانی و پارکینگ و انباری و تراس دارد و در یک کوچه دنج فرعی واقع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی