علی ربیعی

علی ربیعی می‌گوید طرح هدفمندسازی یارانه‌ها ناکام مانده و مانع افزایش فقر، نابرابری و بیکاری نشده است. وزیر کار با ناکارآمد خواندن سیاست‌گذاری‌های اجتماعی بر ضرورت بازبینی در این سیاست‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایران پژواک و به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تجربه و بررسی‌ها نشان می‌دهد که فقدان سیاست‌گذاری مشخص در حوزه مسائل اجتماعی باعث از بین رفتن منابع کشورهای در حال توسعه شده است.

علی ربیعی، در همایش سیاست‌گذاری در جهان اسلام گفت: «برای مثال به عنوان وزیر رفاه اعلام می‌کنم سالانه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه اجتماعی هزینه می‌کنیم اما آثار زیادی از این سرمایه‌گذاری نمی‌بینیم.»

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: این نکته نشان می‌دهد که باید در سیاست‌گذاری‌ها تجدیدنظر و با برنامه‌های مشخص‌تری متناسب با کشورهای مشابه عمل کرد. او خاطرنشان کرد که منابع در کشورهای در حال توسعه به زحمت ایجاد می‌شوند اما به اندازه کافی اثربخش نیستند.

به گزارش ایسنا، ربیعی پرداخت یارانه نقدی را نمونه‌ای از این سیاست‌ها خواند و گفت: «سالانه بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می‌شود، اما به دلیل فقدان سیاست‌گذاری‌های اجتماعی درست، پرداخت این میزان یارانه نه به کاهش فقر، نه به افزایش اشتغال و نه بهبود عدالت کمک کرده است.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی