• ۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
  • کد خبر: 6236
وریا

کارلوس کی‌روش ۴ مدافع کناری را با خود به قطر برده و نکته جالب این که هر ۴ بازیکن توانایی بازی در دیگر پست ها را دارند.

به گزارش ایران پژواک، تیم ملی ایران در شرایطی تمرینات آماده سازی خود در اردوی قطر را پشت سر می‌گذارد که لیست نهایی مشخص شده و طبق آن میلاد محمدی، احسان حاج صفی، وریا غفوری و رامین رضاییان دفاع کناری های تیم ملی هستند.

از این جمع ۴ نفره نیمی در خارج از کشور توپ می‌زنند. رامین رضاییان در تیم الشحانیه حضور دارد و میلاد محمدی هم در اخمت گروژنی بازی می‌کند. دو مدافع دیگر یعنی غفوری و حاج صفی پیراهن استقلال و تراکتورسازی را برتن می‌کنند و جزو بهترین بازیکنان لیگ ایران هستند.

نکته جالب این است که هر ۴ بازیکن توانایی بازی در قسمت های دیگر زمین را هم دارند. رامین رضاییان در لیگ شانزدهم با نظر برانکو هافبک راست بازی می‌کرد و در تیم اوستنده هم چند مسابقه را در این پست سپری کرد. وریا غفوری نیز همچون رامین سابقه بازی در پست هافبک راست را دارد و حتی خیلی ها دلیل خط خوردن او از لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی را همین بازی در پست هافبک راست عنوان کردند.

در آن سوی میدان، احسان حاج صفی بازیکن چند پسته کارلوس کی‌روش حضور دارد. او علاوه بر توانایی بازی در دفاع و هافبک چپ، سابقه حضور در پست هافبک دفاعی و میانی را هم دارد و در زمان بازی به عنوان هافبک وسط نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود برجای گذاشت. میلاد محمدی دیگر مدافع تیم ملی در چند سال اخیر همواره دفاع چپ بوده اما زمان بازی در راه آهن به همراه برادرش مهرداد بازی در پست های هجومی را هم تجربه کرد.

باتوجه به همین موضوع کی‌روش دست کاملا بازی برای انتخاب ترکیب دارد. او در جام جهانی از رامین رضاییان و احسان حاج صفی در ترکیب اصلی استفاده کرد و در بعضی بازی ها میلاد محمدی را هم به زمین فرستاد اما ۴ سال پیش، وریا غفوری دفاع راست تیمش بود و مهرداد پولادی هم در پست دفاع چپ بازی می‌کرد.

رقابت چند پسته ها برای بازی در پست تخصصی شان یعنی دفاع راست و چپ بسیار شدید است و آن ها در اردوی قطر تمام تلاششان را میکنند تا با جلب نظر کادرفنی، به صورت فیکس در زمین حاضر شوند. باتوجه به حضور مهره های باکیفیت در پست هافبک و حمله بعید است کی‌روش از این ۴ بازیکن در پست های هجومی بهره ببرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی