• ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
  • کد خبر: 6387
بوی بد در تهران

در حالی که شهروندان بسیاری در تهران از استشمام بویی ناخوشایند خبر داده‌اند، خبرگزاری ایسنا از قول یک مقام فرمانداری تهران نوشته است که از نظر این نهاد گزارش‌های منتشرشده درباره بوی بد در تهران درست نیست.

به گزارش ایران پژواک، غلامحسین آرام، معاون فرمانداری تهران، گفته است: "از بسیاری نقاط گزارش گرفتیم، اما بویی احساس نشده است. در حال حاضر در شرق و مرکز تهران که ما حضور داشتیم، بوی خاصی وجود نداشت."

با این حال کیومرث کلانتری، مدیرکل محیط زیست تهران از تشکیل کمیته‌ای ویژه خبر داده و به گزارش مهر، نیروهای آتشنشانی و امدادی تهران جلسه "مدیریت بحران" داشته‌اند.

طیبه سیاوشی، نماینده تهران در مجلس، از قول مسئولان سازمان حفاظت زیست گفته است: "آنچه احساس می‌شود بوی گوگرد نیست، بلکه بویی شبیه آمونیاک است که مشابه آن در مرکز دپوی زباله کهریزک به مشام می‌رسد."

برخی نگران آن بودند که این بوی ناخوشایند بوی گوگرد باشد که می‌تواند نشانه‌ای از فعالیت آتشفشان دماوند باشد.

صمیم روزبهانی، سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، گفته است که احتمالات مختلف در این زمینه بررسی و اغلب آنها رد شده است.

روزبهانی گفته است: "ترکیدگی و نشت گاز شهری، انتشار مواد خطرناک، تغییر در نحوه فعالیت مراکز انباشت زباله و فعالیت پالایشگاه تهران را بررسی کردیم که مسئولان هر یک از این واحدها نقش این موارد را در انتشار بوی نامطبوع رد کردند."

او "تنها گزینه باقیمانده" را "انتشار مواد خام سوزی و خروجی اگزوزهای کارخانه‌های غرب و جنوب تهران" عنوان کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی