• ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
  • کد خبر: 6548
دلار

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با بیان اینکه قیمت واقعی ارز حدود 1500 تومان است، گفت: کارمندان بازنشسته بانک مرکزی باید هرچه سریعتر خداحافظی کنند و حق دخالت در بازار ارز و سکه را نداشته باشند.

به گزارش ایران پژواک، حسن نوروزی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به نوسانات قیمت ارز در هفته های اخیر، گفت: قیمت واقعی ارز حدود 1500 تومان بوده و بیش از این رقم حباب است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه برخی افراد فعال در بخش خصوصی، خصولتی ها و یا کسانی که در بودجه روزنه هایی برای فرار دارند اعم از صرافی ها و برخی از بازنشستگان بانکی در وضعیت بهم ریختگی بازار و کاهش ارزش پول ملی سهیم هستند.

کارمندان بازنشسته بانک مرکزی نباید در بازار ارز و سکه دخالت کنند

وی با بیان اینکه وضعیت واردات و صادرات در مناطق آزاد باید تحت کنترل قرار گیرد، ادامه داد: باید مشخص باشد که پتروشیمی های بخش دولتی و خصوصی و سایر شرکت ها و تولیدکنندگان چه میزان صادرات دارند و آیا دلار آنها به کشور و چرخه اقتصادی باز می گردد یا خیر.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کارمندان بازنشسته بانک مرکزی باید هرچه سریعتر بازنشسته شوند و حق دخالت در بازار ارز و سکه را نداشته باشند، تاکید کرد: بانک مرکزی باید کنترل دقیقی بر روی بانک ها و بازار ارز داشته باشد تا جلوی خروج پول های کلان گرفته شود.

وضعیت رفت و آمد دلار در کشور باید مورد رصد قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه امروز موضوع ارز و دلار بحث جبهه جنگ است، افزود: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی از بلندپایه ترین مقامات کشور تا عامه مردم در جنگ سهیم شدند و جنگ به پایان مقدس رسید در جنگ اقتصادی نیز که تمامی ابرقدرت ها ورود کرده اند تمامی مسئولان باید ورود کرده و کنترل بازار را از طریق نهادهای نظارتی و بازرسی در دست بگیرند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت ورود و خروج  دلار در کشور باید مورد رصد قرار گیرد، تصریح کرد: معاملات با پول هایی غیر از دلار را باید بررسی و در کشورهای مختلف بانک افتتاح کرده و در این راستا با کشورهای مختلف با پول رایج همان کشور تبادلات تجاری را انجام داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
    0 0
    آخه این آدما چرا هر چی به دهنشون می آد رو می گن؟!!!! مگه استاد مدیریت و اقتصاد هست؟ مگه با مدلهای اقتصادی آشنا هست؟ ....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی