مکرون

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام تقدیر کرد و گفت اگر این توافق از بین برود "اثرات بدی" خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل ایران پژواک به نقل از بی بی سی، پوتین که در کنفرانس خبری مشترکی با همتای فرانسوی خود سخن می‌گفت از طرح رئیس جمهوری فرانسه برای مذاکره درباره برنامه موشکی ایران، برنامه هسته‌ای‌اش بعد از سال ۲۰۲۵ و نقش این کشور در خاورمیانه حمایت کرد.

پوتین گفت که حتما می‌توان درباره مسائل دیگر هم با ایران مذاکره کرد اما "نمی‌توانیم حفظ توافق هسته‌ای با ایران را منوط کنیم به این سه مساله. برای اینکه آن وقت معنای کار ما این می‌شود که ما هم داریم از توافق بیرون‌ می‌رویم."

یکی از مشاوران امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، از این صحبت‌های پوتین استقبال کرده است.

بعد از آنکه دونالد ترامپ، امضای کشورش را از پای توافق هسته‌ای با ایران بیرون کشید و تهدید کرد که تحریم‌های هسته‌ای ایران را مجددا باز می‌گرداند، پنج کشور دیگری که در آن توافق، طرف ایران بودند سعی کرده‌اند که توافق را زنده نگه دارند.

مکرون برای دیدار با پوتین به سن‌پطرزبورگ در روسیه سفر کرده است. رهبران دو کشور بیش از زمان پیش‌بینی شده با هم گفت‌وگو کردند و در جلسه خبری به اختلاف نظرهای موجود بین خود اشاره کردند.

حفظ برجام، توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران، یکی از معدود نقاط اشتراک روسیه با کشورهای اروپایی و از آن جمله فرانسه است.

آمریکا به کشورهای اروپایی هشدار داده که اگر بخواهند به تجارت خود با ایران ادامه دهند با تحریم‌های بیشتری روبه‌رو خواهند شد.

رهبران دو کشور همچنین درباره کره شمالی و لغو دیدار رهبر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا صحبت کردند.

ولادیمیر پوتین گفته بود که روی این دیدار "حساب ویژه‌ای باز کرده" بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی