• ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
  • کد خبر: 14759
کره شمالی

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، کره شمالی به عنوان یکی از معدود کشورهای جهان که هنوز هیچ مورد مثبتی از ابتلای به کروناویروس در خاک خود را گزارش نکرده، اعلام داشته که روند گرفتن تست را ادامه می‌دهد و بیش از ۵۰۰ تن را در قرنطینه نگاه داشته است.

به گزارش ایران پژواک، سازمان بهداشت جهانی به خبرگزاری رویترز گفت، وزارت بهداشت کره شمالی به صورت هفتگی به‌روزرسانی‌های خود را در اختیار این سازمان قرار می‌دهد و این کشور ظرفیت انجام تست کرونا را در آزمایشگاه مرجع ملی خود واقع در شهر پیونگ یانگ دارد.

دکتر ادوین سالوادور، نماینده سازمان بهداشت جهانی در جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) در پاسخ به یک ایمیل رویترز نوشت: تا دوم آوریل تعداد ۷۰۹ نفر شامل ۱۱ خارجی و ۶۹۸ تن از اتباع خود کره شمالی در این کشور تست ابتلای به ویروس کووید ۱۹ را دادند. هیچ مورد مثبتی از ابتلای به این ویروس گزارش نشده است. تعداد ۵۰۹ تن شامل دو خارجی نیز در این کشور قرنطینه شده‌اند.

او ادامه داد: از ۳۱ دسامبر تا کنون تعداد ۲۴۸۴۲ تن از قرنطینه در کره شمالی آزاد شده‌اند که شامل ۳۸۰ خارجی می‌شود.

او همچنین عنوان کرد، کره شمالی تجهیزات آزمایشگاهی تکمیلی از سوی همپیمانش چین در ماه ژانویه دریافت کرده و سازمان بهداشت جهانی نیز محموله‌های تجهیزات محافظتی را به این کشور فرستاده است.

یک کارشناس حقوق بشری سازمان ملل خواستار برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورهایی همچون کره شمالی با هدف تضمین رسیدن غذا به دست مردم گرسنه در زمان شیوع کروناویروس شد.

برخی کارشناسان خارجی نسبت به اینکه کره شمالی با توجه به داشتن مرزی طولانی با چین و کره جنوبی هنوز هیچ موردی از آلودگی را در خاک خود گزارش نکرده، اظهار تردید کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی