• ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
  • کد خبر: 1490
گوشت

وزارت بهداشت می‌گوید ۳۳ نفر در اولین فصل سال به ویروس تب کریمه کنگو مبتلا شده‌ که سه نفرشان جان باخته‌اند. تماس با خون، گوشت و پوست احشام در دامداری‌ها و کشتارگاه‌ها و نیش کنه از عوامل انتقال بیماری‌هستند.

به گزارش ایران پژواک، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ابتلای ۳۳ نفر به بیماری تب کریمه کنگو ظرف سه ماهه نخست سال ۹۷ خبر می‌دهد. بیشتر موارد ابتلا از ثلاث باباجانی در کرمانشاه گزارش شده و کارشناسان وزارت بهداشت قرار است وضعیت دام‌ها و کشتارگاه‌های منطقه را با حضور در محل بررسی کنند. محمدمهدی گویا می‌گوید حال دو نفر از مبتلایان ثلاث باباجانی رو به بهبودی است اما سه نفر از مبتلایان درگذشته‌اند.

محمد مهدی گویا عنوان کرده که درگذشتگان، بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند؛ از جمله فردی ۷۲ ساله در استان هرمزگان که دارای بیماری خونی بود.

پیش از این، حسین عرفانی، رئیس اداره "بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان" وزارت بهداشت گفته بود که در یکی از کشتارگاه‌های صنعتی زاهدان ۱۵ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو مشاهده شد اما یک مورد فوتی هم نداشت.

تب کریمه کنگو عموما نزد کسانی دیده می‌شود که بطور مستقیم با دام و گوشت و پوست و خون احشام سر و کار دارند. این بیماری ویروسی مشترک انسان و دام، بین قصاب‌ها و چوپان‌ها، کارکنان کشتارگاه‌ها و کارگاه‌های بسته‌بندی گوشت شایع است. پرستاران، پزشکان و دامپزشکانی نیز که در معرض تماس با فرد بیمار یا دام آلوده قرار می‌گیرند، از خطر ابتلا به تب کریمه کنگو مصون نیستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی