اتحادیه اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بسته حمایتی اتحادیه اروپا درباره برجام تا روز جمعه (۱۵ تیرماه) ارایه می‌شود، گفت: اروپایی‌ها باید تضمین‌های عملی به ایران بدهند.

شهروز برزگر کلشانی در خصوص بسته اروپایی‌ها برای تامین منافع ایران در برجام، گفت: بسته اتحادیه اروپا طی روزهای آتی ارایه می‌شود لذا تا حصول نتیجه نهایی باید صبر کرد. برخی از منابع اعلام کردند که این بسته تا روز جمعه ( 15 تیرماه) به هیات ایرانی ارایه خواهد شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر تصمیم هیات ایرانی در مورد بسته پیشنهادی اروپا مهم است و باید از این فرصت پیش آمده استفاده کرد، مذاکرات با 4+1 تاکنون به خوبی پیش رفته اما این گفت‌وگوها باید به سمت عملیاتی پیش رود.

وی افزود: اروپای‌ها باید منافع جمهوری اسلامی ایران در برجام را مورد نظر و توجه قرار دهند و به دنبال تحمیل خواسته آمریکایی‌ها به ملت ایران در قالب بسته پیشنهادی خود نباشند.

برزگر کلشانی معتقد است: جمهوری اسلامی خواهان حفظ برجام و اجرای توافق است، در این حوزه نیز همانند گذشته به تمام تعهدات خود پایبند خواهد ماند اما به هیچ عنوان قائل به مذاکره در حوزه موشکی، دفاعی و سایر خطوط قرمز جمهوری اسلامی نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به اخبار و اظهارنظر دیپلمات‌های ایرانی به نظر روند مذاکرات با 4+1 به خوبی پیش رفته اما جمهوری اسلامی تا زمانی که تضمین‌های عملی دریافت نکند، کوتاه نخواهد آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با توجه به بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت بنابراین بهتر است نسبت به موضع ایران در آینده به قضاوت زودهنگام نپردازیم./

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی