وزیر برگزیت

دیوید دیویس، وزیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در اعتراض به سیاست‌های دولت ترزا می، نخست وزیر این کشور کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایران پژواک به نقل از بی بی سی، دیویس که مسئولیت انجام مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا را بر عهده داشت، در حالی استعفا کرده که چند روز پیش اعضای کابینه خانم می به توافق رسیدند که منطقه‌ای آزاد برای تجارت با اتحادیه اروپا ایجاد شود.

این توافق که باید به تصویب پارلمان برسد با واکنش منفی آن عده از اعضای حزب محافظه‌کار همراه بود که خواهان خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند.

بلافاصله پس از استعفای دیویس، استیو بیکر معاون او نیز کناره‌گیری کرد.

دیوید دیویس که از زمان تشکیل وزارتخانه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) در سال ۲۰۱۶ تصدی آن را بر عهده داشت، خطاب به خانم می گفته که مسیر سیاست و روش فعلی نشان می‌دهد که احتمال خروج بریتانیا از بازار مشترک و بازار یکپارچه اتحادیه اروپا بسیار کم است.

او گفته که "قانع نشده" که سیاست‌های دولت بریتانیا بتواند مانع از خواسته‌های بیشتر اتحادیه اروپا از بریتانیا در روند مذاکرات شود.

"مسیر کلی این خط مشی، ما را در بهترین حالت در موقعیت ضعیف -و احتمالا اجباری- مذاکره قرار می‌دهد."

خانم می در پاسخ به دیویس گفت: "با توصیف شما از چیزی که روز جمعه به توافق رسیدیم، موافق نیستم."

خانم می از خروج دیویس از کابینه ابراز تاسف کرد و از اقدامات او در دو سال گذشته برای شکل دادن مسیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا "صمیمانه" تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی