علی بابایی کارنامی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وضعیت گرانی‌ها در کشور با بیان اینکه سال آخر هر دولت و شش ماه شروع دولت جدید مملکت تعطیل است، از تاسیس سازمانی با ماموریت «جهاد سازندگی» ذیل وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایران پژواک، علی بابایی کارنامی نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگویی، درباره افزایش روزافزون قیمت مرغ و تخم مرغ اظهار داشت: دولت در مرحله انتقال است و خیلی نمی‌توان مسائل را گردن این دولت انداخت؛ حتی متوجه دولت پیشین نیز نمی‌توان دانست؛ چرا که یک سال آخر هر دولت و شش ماه شروع دولت جدید مملکت تعطیل است و عملا ۱۶ ماه باید تابع باشیم که کشور تعطیل است. بعد از اینکه ۶ ماه از دولت جدید گذشت باید قضاوت کنیم. 

وی با بیان اینکه اما نکته‌ای که امروز شاهد هستیم این است که مردم با تورم و مشکلات زیادی روبرو هستند، گفت: البته این مشکلات فقط در حوزه مرغ و تخم مرغ نیست بلکه شامل خیلی از کالاهای اساسی می‌شود؛ هم مجلس و هم دولت در این زمینه وظیفه دارند. البته تیم اقتصادی دولت بیشتر و مجلس نقش نظارتی دارد و باید به دولت فشار بیاورد که ما نیز این کار را می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در جلسات علنی و غیرعلنی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم نگرانی‌هایی که مجلس از طرف مردم دارد را به استحضار دولت رساندیم و بنا شد که دولت سریع تیم اقتصادی خود را فعال کرده و پیگیر باشند؛ به ویژه با اولویت تثبیت قیمت در تامین کالاهای اساسی که باید خیلی جدی‌تر آن را مدیریت کنند تا شاهد این باشیم که فشار به مردم کمتر شود. این حق مردم نیست که در هر دولت به یک شکل به آن‌ها فشار بیاید و وظیفه دولت است که سریعاً در این حوزه تدابیری اتخاذ کند. 

وی درباره اینکه آیا وزارت جهاد سازندگی احیا می‌شود، اظهار داشت: وزارت جهاد سازندگی نیست بلکه ماموریت جهاد سازندگی سابق است؛ برنامه‌ریزی شده تا در وزارت جهاد کشاورزی یک سازمان ایجاد شود تا بتوانیم دغدغه‌ها و مشکلات امروز مردم به ویژه در روستاها را پیگیری کنیم. ما بخش سازندگی را تبدیل به شعار کرده‌ایم؛ همه دولت‌ها شعار محرومیت‌زدایی، توجه به روستا، اقتصاد روستا، کارآفرینی، جلوگیری از مهاجرت و غیره را می‌دهند، اما هیچکدام از دولت‌ها برنامه ندارند. 

بابایی کارنامی تصریح کرد: برنامه را نیز باید از سازمان برنامه محور خواست که سازمان برنامه محوری وجود ندارد چرا که جهاد کشاورزی فقط در حوزه کشاورزی فعال است که در آن هم موفق نبوده است و اصلاً نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و آنقدر سرش شلوغ است که نمی‌داند چه کاری می‌کنند. مجلس به دنبال این است که با احیای این تفکر بتواند حلقه‌ها و گروه‌های خودجوش مردمی و همچنین سمن‌ها، تفکرات حمایتی مومنانه، حرکات مردم و خیرین را در قالب یک ترکیب جهادی مردم محور در روستاها و مناطق محروم ساماندهی کند تا راه مردم و انقلاب تحقق پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی