سازمان نظام پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور هشدار داد: در صورت عدم حل برخی مشکلات در جامعه پزشکی، در برخی رشته‌ها مجبور خواهیم شد کمیسیون اعزام به خارج تشکیل دهیم یا مجبور به وارد کردن برخی نیروهای کم‌کیفیت سایر کشورها به ایران شویم.

به گزارش ایران پژواک، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه ریاست کل سازمان نظام پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت، رئیس مجلس شورای اسلامی، شهردار تهران و جمعی از مسئولین و روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در این مراسم اظهار داشت: صیانت از جامعه پزشکی وظیفه ماست و در چهار دهه اخیر بهداشت و درمان کشور به یک درخت تنومند تبدیل شده است که منجر به ارائه پیشرفته‌ترین خدمات تخصصی و درمانی شده و حوزه بهداشت و درمان کشور توانسته نیاز به پزشکان خارجی و یا نیاز به اعزام بیماران به خارج از کشور را برطرف کند و امروزه نه‌تنها در هیچ‌یک از خدمات تخصصی درمانی نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم بلکه همه‌ساله پذیرای جمع قابل توجهی از بیماران از کشورهای دیگر هستیم.

وی افزود: همه ما باید قدردان این دستاورد بی‌بدیل باشیم و حیات‌بخش باشیم. برخی هجمه‌های بیرونی و قاعده قرار دادن برخی ناهنجارها و استثناها در جامعه پزشکی نباید مردم و مسئولین را به سمت سست انگاشتن و بی‌اعتماد شدن به جامعه پزشکی سوق دهد؛ چهره واقعی جامعه پزشکی در برهه‌های سخت خود را نشان داده و در تلاطم‌های اجتماعی جوهره واقعی انسان‌ها خود را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور هشدار داد: اگر مشکلات پیش روی جامعه پزشکی به درستی فهم و حل نشود و با استفاده از نظرات کارشناسی علاجی برای آنها اندیشیده نشود در آینده‌ای نه چندان دور با یک عقبگرد چهل ساله در برخی حوزه‌های درمانی مواجه می‌شویم و در برخی رشته‌ها مجبور خواهیم شد کمیسیون اعزام به خارج تشکیل دهیم و با از دست دادن منابع ارزی برخی بیماران را به خارج اعزام کنیم و یا مجبور به وارد کردن برخی نیروهای کم‌کیفیت سایر کشورها به ایران شویم.

وی ادامه داد: این تصمیم دردناک برای برخی رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی نزدیک شده است زیرا تمایل برای ورود به برخی رشته‌ها کاهش یافته است و راه علاج این درد، فقط و فقط، افزایش ظرفیت نیست چون در حال حاضر بسیاری از پزشکان ما علاقه‌ای به ورود به برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی ندارند.

رئیس‌زاده گفت: در کنار این مسئله، برخی آیین‌نامه‌های ناپخته روح و روان جامعه پزشکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و راه برون‌رفت از این مشکل، اعتقاد به یک گفتمان محوری و انطباق مشکلات جامعه پزشکی بر مسائل مردم است زیرا هر آنچه به نفع جامعه پزشکی است به نفع مردم است و بالعکس و هرکس بخواهد به بهانه منافع مردم، مصالح حقیقی جامعه پزشکی را نادیده بگیرد سلامت عموم جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی