کنگره آمریکا

مایکل مک‌کال معتقد است که آغاز جنگ سرد بین آمریکا و روسیه ممکن است، زیرا پوتین دوباره " بوی ضعف" به مشامش رسیده است.

به گزارش ایران پژواک به نقل از "سی ان ان"، مایکل مک‌کال، عضو ارشد جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار در اینباره که آیا جنگ سرد با روسیه شروع شده است گفت: "بله، آغاز جنگ سرد بین آمریکا و روسیه ممکن است، زیرا پوتین دوباره " بوی ضعف" به مشامش رسیده است".

وی وضعیت شکل گرفته در اروپا را جدی دانست و افزود "بعید نیست درگیری نظامی بزرگ ابعادی از زمان جنگ جهانی دوم آغاز شود. آمریکا و ناتو باید موجبات بازدارندگی روسیه را فراهم کنند، اما آنها عملیات کافی را به انجام نمی رسانند و فقط به لفاظی های سختگیرانه کفایت می کنند. باید تسلیحات بیشتری به اوکراین فروخته شود".

گفتنی است، پیشتر قانونگذار ارشد جمهوری خواه کنگره آمریکا اظهار داشت که به دنبال خروج واشنگتن از افغانستان، سران روسیه، چین و کره شمالی، آمریکا را "ضعیف" دانستند.

به اعتقاد عضور ارشد جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، واشنگتن و مسکو یک بار دیگر وارد "جنگ سرد" شده اند و برای مقابله با روسیه، او پیشنهاد اعمال تحریم های شدید و ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین را پیشنهاد کرد.

نماینده حوزه انتخابیه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا در این مصاحبه بار دیگر ادعاهای واشنگتن و متحدانش درباره "تدارک روسیه برای حمله به اوکراین" را تکرار کرد؛ ادعایی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

وی با انتقاد از عملکرد و مواضع دولت بایدن ادامه داد: "من لفاظی های سختی (علیه روسیه) را می بینم اما اقدام زیادی را شاهد نیستم. ولادیمیر پوتین، شی جین پینگ روسای جمهور روسیه و چین، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دیگران خروج آمریکا از افغانستان را "ضعف ایالات متحده" ارزیابی کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی