ناو آمریکا

آمریکا ناوشکن های بیشتری را در بحبوحه اوضاع اوکراین به اروپا اعزام می کند.

به گزارش ایران پژواک، اینترفکس به نقل از آرلو آبراهامسون، نماینده نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که در پی اوضاع پیرامون اوکراین، نیروی دریایی آمریکا چهار ناوشکن موشکی را برای تقویت گروه‌های دریایی خود به آب‌های سرزمینی اروپا فرستاد.

آبراهامسون گفت: در طول حضور خود در آنجا، آنها در تعدادی از عملیات های دریایی برای حمایت از ناوگان عملیاتی ششم ایالات متحده و متحدان ما در ناتو شرکت خواهند کرد. وی افزود: ناوشکن های دونالد کوک، میچر، سالیوانز و گونزالس در ماه ژانویه پایگاه های خود را در سواحل شرقی ایالات متحده ترک کردند.

ناوشکن ها با توجه به تسلیحات خود قادر به مقاومت در برابر نیروهای هوایی و دریایی و همچنین فرود دشمن هستند. بر روی هر یک از کشتی ها می توان تا ۵۶ موشک کروز تاماهاوک با برد ۱.۶ هزار کیلومتر قرار داد. علاوه بر این، آنها به سیستم دفاع موشکی Aegis مجهز هستند.

در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱، ارتش ایالات متحده دستور داد ناو هواپیمابر هسته‌ای USS Harry S. Truman را به دلیل وضعیت پیرامون اوکراین دریای مدیترانه را ترک نکند. ناو هواپیمابر کلاس Nimitz قرار بود با این گروه از خاورمیانه برود، اما مسیر آن تغییر کرد تا "حضور دائمی در اروپا" تضمین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی