اوکراین

روزنامه ایران نوشت: سفیر اوکراین در ایران در مواضعی عجیب به اتهام زنی به کشورمان روی آورده و حتی کار را به تهدید رسانده است.

به گزارش ایران پژواک، سرگئی بوردیلیاک در مصاحبه‌ای گفته است: «جمهوری اسلامی ایران اکنون در کنار روسیه ایستاده است اما اگر مثلاً فرض کنیم سال آینده مشکلاتی در روابط با روسیه به‌وجود بیاید و اگر مواضع دولت ایران در مورد عدم حمایت از اوکراین ادامه پیدا کند و سال بعد بخواهید مواد غذایی‌تان را از اوکراین تأمین کنید، اوکراین خواهد پرسید شما تاکنون کجا بودید؟ یک سال پیش که ما به کمک‌های بشردوستانه شما احتیاج داشتیم، شما کجا بودید؟»

وی در ادامه به سفر خود به جزیره قشم اشاره کرد و گفته است: «من در جزیره قشم بودم و آنجا تانکرهای نفت را دیدم که منتظر مشتری‌اند فکر کردم چه می‌شد که چند تا از این تانکرها را از طریق لهستان و رومانی برای کمک به اوکراین می‌فرستادید.» وی ادعا کرده است: «همه کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه کمک‌های بشردوستانه زیادی فرستاده‌اند، اما از جمهوری اسلامی ایران حتی یک ریال نگرفتیم!»

واکنش به ادعای ضدایرانی

این سخنان بی‌پایه البته بدون پاسخ نماند. سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به این مواضع سفیر کی‌یف گفت: «مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص جنگ اوکراین روشن و در یک تداوم آشکار قرار دارد، ما ضدیت با اصل جنگ را بارها و بارها گفتیم ضمن اینکه ریشه‌های این بحران باید به طور جدی بررسی شود. پایبندی به منشور ملل متحد و عمل صادقانه به توافق‌های بین‌المللی و گفت‌وگو راه حل امروز اوکراین است. سفیر اوکراین بهتر است، توئیت وزیر خارجه اوکراین را بار دیگر بخواند تا متوجه مواضع دولت خود شود.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی