• ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
  • کد خبر: 28060
مرغ منجمد

شست‌وشوی چیزهایی که نباید شسته شوند همیشه یک چالش است!

به گزارش ایران پژواک، فرهنگ و عادت ما ایرانی‌ها با آب کشیدن هر چیزی پیوند دارد پس باید روشی پیدا کنیم که مشکل را حل کند. کارشناسان ایمنی مواد غذایی در کشورهای مختلف جهان، شستن گوشت خام اعم از چهارپایان و ماکیان، به خصوص مرغ را قبل از پخت توصیه نمی‌کنند زیرا وقتی این مواد غذایی را آبکشی می‌کنید، باکتری‌های سطحی آنها در آشپزخانه شما پخش می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد با شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب، باکتری‌ها تا حدود یک‌ متر در فضای محیطی پخش می‌شوند و روی میز، دیگر غذاها، حوله‌ها و حتی خود شما می‌نشینند. آلودگی آشپزخانه و اطراف سینک می‌تواند منجر به بیماری شود. محققان دانشگاه درکسل نشان داده‌اند که بهتر است گوشت و مرغ را مستقیما از بسته‌بندی به تابه منتقل کنید، زیرا حرارت مورد نیاز برای پخت و پز، باکتری‌های موجود را از بین می‌برد.

تنها مورد مجاز استفاده از آب روی گوشت خام ماکیان وقتی است که پای نمک در میان باشد! نحوه به حداقل رساندن خطر آلودگی این باکتری‌ها این است که بعد از تمیزکردن سینک، ابتدا ظروف، آبچکان، حوله و اسکاچ، دستمال‌ها و سایر اشیاء را از اطراف ظرفشویی بردارید و اطراف سینک خود را با دستمال کاغذی بپوشانید. ظرفی که قرار است گوشت در آن پخته شود را به کنار ظرفشویی منتقل کنید تا همه چیز آماده باشد.

سینک را با آب سرد پر کنید و به آن نمک اضافه کنید. گوشت مرغ یا بوقلمون و ... در آن قرار دهید و اجازه دهید در همین وضعیت بماند. برای آبکشی و جلوگیری از پاشیدن آب، شیر را به آرامی باز کنید. مطمئن شوید که آب چاهک سینک خارج می‌شود. گوشت سفید را بالا نگه دارید تا آب آن داخل سینک برود، سپس به آرامی به ظرف پخت منتقل کنید. حوله‌های کاغذی را بردارید، سینک و اطراف سینک را با آب گرم و صابون تمیز کنید و به پخت غذای خود ادامه دهید.

نکته جالب اینکه این علاوه بر یک روش بهداشتی، یک روش آشپزی ویژه هم هست! این کار باعث می‌شود پروتئین‌های گوشت شکسته شوند و در اثر پختن آب خود را از دست ندهند. نتیجه اینکه بعد از استفاده از آب نمک، مرغ‌ یا هر گوشت ماکیان دیگری که‌ دارید با آلودگی حداقلی، طعم و بافتی بهتر طبخ خواهد شد، می‌توانید با خیال راحت آن را گریل یا سرخ کنید، بپزید و از خوردن یک گوشت طعم‌دار با بافتی نرم لذت ببرید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی