سرمایه گذاری

احتمالا اگر شما در بورس ایران فعالیت نکرده اید یا دچار هیجانات شیبا و دوج کوین نشده اید، حتما دوستان یا نزدیکانی دارید که در این بازارها فعالیتی داشته یا سیگنالی گرفته اند.

به گزارش ایران پژواک، در ابتدای امر باید به این موضوع توجه داشته باشیم که تبلیغ سود بالا در هر سیستم مالی نشانه ی غیر طبیعی بودن روال یک سیستم است!

نرخ بهره در هر کشوری به عنوان عامل تعیین کننده قیمت پول، میزان سود سپرده گذاری در بانک را تعیین میکند. به عنوان مثال نرخ بهره ۱۸درصد به معنای سود ۱۸درصدی سالیانه است که به عبارتی به ازای سرمایه گذاری یکساله ماهیانه ۱.۵ درصد سود عاید صاحب سرمایه میشود. پس سیستم های مشوق سودهای چند ده درصدی در بازه زمانی روزانه یا ماهانه دارای ریسک بالایی هستند و بایستی به نحوه سودسازی و سابقه یک سیستم توجه داشت.

در وهله بعدی، مسلم است که در قرن ۲۱ . در شرایط امروزه جهان، با رشد لحظه ای علم، دانش و آگاهی کافی بایستی اولویت ورود به هر رشته و بازاری باشد.

تمامی رشته ها و فعالیت های شغلی، نیاز به داشتن دانش و تخصص کافی دارد، اما میل به بازارهای مالی در ایران وسهولت فعالیت در آن باعث شده است که تعداد تحلیلگران و مدرسین این حوزه طرز شگفت انگیزی سرانه بیکاری را به صفر برساند! لذا قبل از ورود به بازاری که پول شما در معرض ریسک قرار میگیرد، حتما باید آمزش های کافی و لازم را از منابع معتبر فراگرفته و همیشه بایستی درصدد به روزرسانی اطلاعات باشید.

مسیله بعدی یک معضل اجتماعی است به نام:

عدم مسئولیت پذیری

سالوادور دالی، چهره شاخص سبک کوبیسم و سوریالیسم در نقاشی، جمله ای گیرا دارد که عنوان میکند:

اکثر مردم آزادی واقعی را نمیخواهند، زیرا اگر آزادی واقعی را بدست آورند به دنبال آن باید مسیولیت خویش را نیز بپذیرند.اما آنها این کار را نمیکنند زیرا از قبول مسیولیت هراس دارند.

مسیولیت پذیری در تمامی ابعاد زندگی موجب رشد و تعمق بیشترمیشود. اگر همین یک امر را بپذیریم، دیگر به دنبال پیداکردن مقصر در تمامی تصمیمات خود نیستیم.

خرید به توصیه ی افراد دیگر، که اغلب هم این مدل خرید منجر به ضرر میشود، یکی از شایع ترین دلایل ضرر است. لذا مسیولیت سرمایه و سرمایه گذاری خود را به طور کامل بپذیریم و قبل از هر اقدامی از دلیل خرید یا فروش خود کاملا آگاه باشیم.

غول تورم

متاسفانه بحرانی به اسم تورم بالا، باعث شده است که مردم، برای فرار از غولی به اسم تورم، به هر ریسمانی چنگ انداخته تا ارزش پول خود را حقظ کنند. هجوم به سرمایه گذاری در بورس ایران در سال ۹۹، هجوم به رمزارزها در نیمه اول ۱۴۰۰ و.... از نمونه های تصمیم گیری های عجولانه جهت حفظ ارزش است.

در این بین، افراد سودجو اقدام به تاسیس طرح های جدید پانزی میکنند.

شرکت هایی با طرح های عضوگیری به صورت هرمی، با یک مدل کاری قدیمی ولی به اشکال جدید در شرایط زمانی متفاوت پیدا میشوند.

یکی از اتفاقات مرسوم در بین کشورهای دارای تورم بالا، ظهور شرکت ها و افرادی است که با هدف سواستفاده از کم دانشی یا بی اطلاعی عموم ، مانند قارچ های سمی تکثیر میشوند.

این افراد با وعده سودهای بالا شروع به اجرای طرح های پانزی نموده که در انتها جز زیان نتیجه ای برای سرمایه گذاران خرد ندارد.

لذا برای حفظ ارزش پول خود، با آموزش صحیح و با تکیه بر پشتکار خود، با سرمایه ای اقدام به ورود به بازارهای مالی کنید که در روند زندگی شما خللی وارد نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی