• ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
  • کد خبر: 28417
ماسک

شیوع زیرسویه‌های جدید اُمیکرون در کالیفرنیا آمریکا سبب شده دانشگاه‌های این ایالت مجدد با چالش‌هایی روبه‌رو شوند.

به گزارش ایران پژواک به نقل از اینسایدرهایراِد، شیوع زیرسویه BA5 کرونا در کالیفرنیا روند افزایشی دارد و این موضوع سبب شده برخی از دانشگاه‌های این ایالت بیشترین آسیب‌ها را ببینند.

در این راستا، دانشگاه‌های کالیفرنیا اعلام کردند که دستورالعمل استفاده از ماسک در داخل دانشگاه مجددا اعمال می‌شود.

گفته شده شیوع این سویه جدید کرونا به نحوی بوده که نرخ ابتلا به کرونا در کالیفرنیا از حدود ۵ هزار مورد در اواخر ماه آوریل به بیش از ۲۰ هزار مورد ابتلا در هفته گذشته افزایش یابد و شهر لس‌آنجلس بیشترین آسیب کرونایی در این روزها را متحمل شده و در این راستا کالج‌ها و دانشگاه‌های این شهر اقداماتی در راستا کاهش میزان شیوع کرونا انجام می‌دهند.

این اقدامات شامل سیاست‌های تشویقی و در برخی موارد، الزامی کردن استفاده از ماسک در محوطه دانشگاه است.

در اواخر ماه مه میلادی، دانشگاه "کالیفرنیا، لس آنجلس"، دستورالعمل اجرای استفاده از ماسک در داخل دانشگاه را دوباره برقرار کرد.

دانشگاه کالیفرنیا در ارواین نیز همین کار را هفته گذشته انجام داد . دیوید سولز، مدیر تیم مدیریت کووید-۱۹ در این دانشگاه، گفت : اکثر دانشجویان و اساتید دانشگاه برای ترم تابستان به دستورالعمل استفاده از ماسک احترام می گذارند.

وی ادامه داد: مشخص نیست که این دانشگاه دستورالعمل استفاده از ماسک را برای پاییز حفظ خواهد کرد یا خیر، اما امیدوار است که دانشجویان در محوطه دانشگاه توجه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

سایر کالج‌های این منطقه، از جمله دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، هنوز دستور استفاده از ماسک را اجباری نکرده‌اند. دکتر سارا ون اورمن، مدیر ارشد بهداشت امور دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت که این دانشگاه نیز دستورالعمل استفاده از ماسک را مجددا اجباری خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی