• ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
  • کد خبر: 28891
خشکسالی

۱۵ روز از آغاز قطعی گسترده آب در همدان می‌گذرد و با تمام سختی‌ها و ناملایمت‌هایی که این بی‌آبی در روزهای گرم همدان برایمان به وجود آورده، وفاق همدانی‌ها در این تنش به گونه‌ای است که به قول شاعر باید گفت: «زنده‌ باد یاران خوب روزگار».

به گزارش ایران پژواک، بی‌آبی همدان؛ پایتخت تاریخ و تمدن ایران، شهر قنات‌ها و شهری که به دارا بودن آب و هوای مناسب، شهره‌ی ایران زمین است، چند روزیست که تیتر یک رسانه‌هاست.

کمبودها و کاستی‌ها، ترک فعل‌ها، ایرادات را به گردن هم انداختن، عدم پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها و همه و همه‌ مشکلات، کام همدانی‌ها را در این چند روز تلخ کرده اما بی‌انصافی است اگر همدلی و وفاق مردم نجیب و شریف همدان در تاریخ این روزهای پرالتهاب ثبت نشود.

قطعی آب در اغلب مناطق همدان بیش از ۲۰ ساعت در شبانه‌روز است اما برخی مناطق به سبب شرایط جغرافیایی این قطعی و کاهش فشار آب را کمتر احساس می‌کنند همچنین در برخی منازل نیز چاه آب وجود دارد.

«همسایه‌های محترم در منزل ما آب برای بردن و شستن در هر ساعت از شبانه روز وجود دارد» این جمله را یکی از ساکنان شهر همدان در نزدیکی پارک لاله به در منزلش چسبانده است.

«همشهریان عزیز به سبب موقعیت مکانی کتاب‌فروشی ایران زمین، در طول روز آب با فشار کم به این‌جا می‌رسد، اگر دارای فرزند خردسال هستید یا به هر دلیل نیاز مبرم به آب دارید، آب مورد نیاز و ضروری خود را از اینجا تأمین کنید» استوری یکی از کتاب‌فروشی‌های همدان در محدوده آرامگاه بوعلی است که واکنش‌های زیادی در میان کاربران همدانی شبکه‌های اجتماعی داشته و باعث حس و حال خوب مردم همدان شده‌ است.

در این میان دانشگاه بوعلی‌سینا هم از این فیض جا نمانده و در حاشیه نرده‌های دانشکده کشاورزی، لوله‌کشی انجام داده تا شهروندان بتوانند آب مورد نیاز خود را تأمین کنند.

همچنین برخی کشاورزان استان همدان نیز با وجود مشکلاتی که برای خودشان ممکن است به وجود بیاید، چاه‌های آب خود را برای آب‌رسانی به مردم شهر همدان در اختیار مسئولان مربوطه قرار دادند.

شاید خونگرمی از صفاتی نباشد که به مردمان همدان نسبت دهند اما اقداماتی که مردمان کهن شهر همدان در این روزهای سخت و پرالتهاب برای کمک به یکدیگر انجام می‌دهند مصداق بارز شعر معروف جناب سعدی است: «چو عضوی به درد آورد روزگار /دگر عضوها را نماند قرار».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی