ملکه بریتانیا

انگلیس برای برگزاری مراسم تشییع جنازه الیزابت دوم که قرار است با حضور سران برخی کشورهای جهان در لندن برگزار شود درحال تدارک بزرگترین عملیات امنیتی در تاریخ این کشور است.

به گزارش ایران پژواک، مراسم تدفین الیزابت قرار است پس از انتقال زمینی جسد وی به لندن، در کلیسای وست‌مینستر ابی برگزار شود. انتظار می‌رود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به همراه رهبران و مقام‌های سلطنتی کشورهای جهان در این مراسم تشریفاتی حاضر شوند.

البته جسد الیزابت هنوز در اسکاتلند است و قرار است طی آیین تشریفاتی به صورت زمینی منتقل شود. تاریخ دقیق مراسم تشییع جنازه مشخص نیست و از سوی کاخ باکینگهام اعلام می‌شود؛ اما انتظار می‌رود که روزی در اواخر هفته آینده باشد که تعطیل عمومی اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، هزاران افسر پلیس از سراسر انگلیس قرار است در آنچه عملیات «لندن بریج» نام دارد شرکت کنند. نهادهای امنیتی در انگلیس با توجه به ازدحام جمعیتی که قرار است مقابل کاخ باکینگهام تجمع کنند، درحال برنامه‌ریزی برای تامین امنیت این رویداد هستند.

نیک آلدوورث، که تا سال ۲۰۱۹ رهبری دایره "محافظت و آماده سازی" پلیس ضد تروریسم انگلیس را بر عهده داشت، در این باره گفته است که تامین امنیت مراسم تشییع جنازه الیزابت با مرگ همسرش فیلیپ و یا دایانا متفاوت است. او در گفت‌وگو با نشریه ایندیپندنت افزود: «این احتمالاً بزرگترین عملیات پلیسی و حفاظتی است که بریتانیا تا به حال انجام داده است. چون فقط یک ماشین یا یک نفر کافی است تا کار اشتباهی انجام دهد و در آن صورت نه تنها یک رویداد قانونی مختل شده که مردم نیز مجروح و کشته می شوند.»

رسانه‌ها تخمین می‌زنند که ۱۰ هزار پلیس در مراسم یادشده مشارکت کنند. ده‌ها تک تیرانداز نیز در اطراف ساختمان وست‌مینستر ابی مستقر خواهند شد و بالگردهای پلیس نیز گشت‌زنی خواهند کرد. براورد می‌شود که برگزاری این مراسم ۶ میلیارد پوند خرج روی دست دولت بگذارد.

کاخ باکینگهام پنجشنبه گذشته مرگ ملکه انگلیس را رسما تائید کرد و به این ترتیب چارلز فرزند ارشد او پادشاه جدید انگلیس شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی