انار

انار میوه پاییزی که به سبب داشتن خواص متعدد تضمینی برای حفظ سلامتی بدن است.

به گزارش ایران‌پژواک، میوه انار فواید پزشکی و درمانی بسیاری دارد؛ به گونه‌ای که براساس تحقیقات منتشر شده در مجله پژوهش‌های پیشرفته (Advanced Biomedical Research) به جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و یا درمان آن مانند افزایش فشار خون، افزایش کلسترول، استرس اکسیداتیو که باعث پیری سلول‌ها و سرطان می‌شود، افزایش قند خود، فعالیت‌های التهابی و ... کمک می‌کند.

فواید انار در درمان سرطان و جلوگیری از پیری: ثابت شده است که برخی ترکیبات انار مانند پلی فنول‌ها تاثیرات ضد اکسیداتیو، التهابی و سرطانی دارند و آب انار، رادیکال‌های آزاد که عامل پیری سلول‌ها و سرطان است را کاهش می‌دهد. کما اینکه عصاره آن نیز مانع از رشد سلول‌ها شده و مرگ سلول‌ها را تشدید می‌کند که این بیانگر تاثیرات ضد سرطانی آن است.

فواید انار

درمان فشار خون و بیماری های قلبی با انار: انار یک غذای سرشار از آنتی اکسیدهای قوی و موادی بسیار مفید برای سلامتی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، اسید پونیک، الاژیتانین‌ها و سایر موادی که دارای خواص ضد ویروسی، فشار خون بالا و ضد التهاب است.

همچنین می‌توان از انار برای پیش گیری و درمان بسیاری از سرطان ها، بیماری‌های قلبی، عروق خونی، پوکی استخوان، التهاب مفاصل، التیام زخم ها، دستگاه تناسلی و دیگر بیماری‌ها استفاده کرد.

خاصیت انار

از درمان دیابت و گرفتگی رگ ها تا سلامت کبد با انار: براساس یک تحقیق که در مجله آنکولوژی رفیوز (Oncology Reviews) منتشر شده است پلی فنول موجود در انار تاثیر ضد سرطانی بسیار قوی به ویژه برای سرطان سینه، ریه و دهانه رحم دارد. طبق داده‌ها انار همچنین برای التهابات، گرفتگی رگ ها، مرض قند، حفاظت از کبد و اکسیداتیو مفید است.

خواص انار در پاییز

از کاهش کلسترول تا درمان افسردگی با انار: انار همچنین سطح کلسترول خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کم می‌کند؛ چراکه حاوی مقادیری آنتی اکسیداتیو است که به جلوگیری از تجمع پلاکت‌ها و فشار خون کمک می‌کند همچنین انار درد الهتابات مفصلی که کهنسالان از آن رنج می‌برد را کاهش می‌دهد.

فواید انار تنها به سلامت جسم محدود نبوده و برای سلامت روان نیز مفید است؛ خاصیت ضد افسردگی دارد و بر عملکرد مغز و احساس ناامیدی تاثیرگذاری مثبت دارد.

تاثیر انار بر بیماری ها

تاثیر آب انار بر زنان باردار: هرچند مواد غذایی مفید بسیاری برای دوران بارداری وجود دارد، اما انار میوه‌ای است که برای این دوران خاصیت خارق العاده دارد؛ به گونه‌ای که هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید است و طبق پژوهشی که پژوهشگران در بیمارستان بریگهام انجام داده اند اگر زن باردار روزی یک لیوان آب انار بنوشد به فرآیند رشد مغز جنین و شبکه سازی میان سلول‌های مغز کودک کمک می‌کند البته که انار درمان هیچ بیماری یا جایگزین نسخه پزشک نیست و تنها مفید و کمک کننده برای درمان بیماری هاست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی