• ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
  • کد خبر: 29463
روابط زناشویی

زنان در زندگی مشترک با سیاست‌های زنانه می‌توانند از بروز برخی مشکلات جلوگیری کنند.

به گزارش ایران پژواک، اما خانم‌ها با زدن حرف‌هایی که مردان دوست ندارند و آن ها را روانی می‌کند دچار ایجاد تنش در روابط شان می‌شوند.

مادرم گفت که این کار را انجام می دهی

اگر شما این جمله را بیان کنید ذهنیت همسر شما درباره تان تغییر می کند و او شما را فردی می بیند که تمام مسائل خصوصی زندگی مشترک خود را با دیگران قسمت کرده است از آن پس هر چه از دیگران بشنود را به شما نسبت خواهد داد همچنین او شما را فرد دهن بینی تلقی می کند که صحبت دیگران بیشتر برایش ارزش دارد . اگر می خواهید ذهنیت همسرتان تغییر نکند به جای بیان این جمله از طرف همسرتان این مساله را از طرف خودتان مطرح کنید.

از دستت خسته شدم

اگر می خواهید زندگی مشترکتان را به سوی طلاق عاطفی پیش ببرید و همسرتان را تا مرز جنون برسانید ، این جملات را که آثار مخربی دارند و فقط موجب تیرگی روابط و سردی فضای بین شما می شوند را تکرار کنید در غیر این صورت هیچ گاه جملاتی مانند :"دیگر از دست تو و فرزندانت عاصی شده ام. ای کاش به تو و خانواده ات بله نمی گفتم. از دست کارهای تکراری و روزمرگی زندگی ام به ستوه آمده ام. این، آن زندگی ای که من می خواستم نبود." را تکرار نکنید.

به چی فکر می کنی؟

آقایان برخلاف خانم ها که خیلی کنجکاوهستند و دوست دارند از تمام افکار و احساسات، علایق، عقاید، گمان ها و اشارات همسرشان سر در بیاورند ، این کار را دوست ندارند و سکوت، آنها را بیشتر راضی نگه می دارد پس هنگام استراحت و یا مطالعه کردن و تماشای تلویزیون و... همسرتان با طرح یک پرسش بی ربط، رشته افکارش را از هم پاره نکنید زیرا این کار شما موجب برهم زدن آرامش او می شود و او را بسیار عصبانی می سازد و هیچ گاه شما به پاسخ و خواسته خود نخواهید رسید.

پس بهتر است برای او و زمان استراحش احترام بگذارید و هنگام آمدن او به خانه اجازه دهیم همسرمان استراحت داشته باشد و سوالاتمان را هنگامی مطرح کنیم که او با ما صحبت می کند و از کنار هم بودن لذت میبریم.

مردباش

اگر شما هم به کنایه یا نیش زبان یا حتی بدون هر قصد و غرضی این جمله را به همسرتان بگویید و مردانگی او را زیر سوال ببرید باید بدانید او را از خود دور ساخته اید زیرا هیچ چیز به اندازه زیر سوال بردن مردانگی آقایان دردآور نیست وهیچ شیوه ای برای سنجش دیانت و مردانگی همسرمان وجود ندارد.

همیشه این کارو می کنی

اگر از انجام دادن یکی از کارهای همسرتان دلخورید به او نگویید تو همیشه همین جوری هستی.صریح باشید و از کلی گویی پرهیز کنید تا یک زندگی سالم و موفق داشته باشید.برای تغییر یک رفتار سعی کنید، مورد به مورد و مرحله به مرحله با جزیی نگری پیش بروید تا حرف های کلی شما روان همسرتان را به هم نریزد.

پولم تمام شده

یکی از موضوعاتی که موجب بحث و دعوا بین زوجین می شود بی موقع مطرح کردن دریافت پول و پی درپی بودن آن است. بدترین زمان برای درخواست پول برای مخارج خانه از همسر زمان رفتن و خارج شدن از خانه است که به شدیدترین درگیری ها می انجامد . بنابراین لازم است:

برای دریافت مخارج خانه به زمان و نحوه دریافت وجه نقد مورد نظرتان توجه کنید.

هزینه ماهانه خانواده و خرجی روزانه تان را محاسبه کنید.

ماهی یک بار کل هزینه های جاری را محاسبه و زمان دریافت خرجی خانه را مشخص کنید.

برای مدیریت خرج خانه حتما یک برنامه ریزی دقیق انجام دهید.

پاساژگردی یا خرید را کنار بگذارید و به عنوان تفریح بدان ننگرید.

شوهر دوستم این کارو انجام نمی دهد؟

یکی از رفتارهای ناپسندی که در بین خانم ها وجود دارد و مردان از آن متنفرند ، مقایسه کردان همسرشان با دیگر مردان فامیل و دوست و آشناها است . مقایسه بی دلیل و غیرعقلانی همسرتان با هرمرد دیگری جز خراب کردن روان همسرتان نتیجه ای در برندارد زیرا شرایط زندگی و خلق و خوی همسر هر کسی کاملا با شرایط واقعی زندگی شما متفاوت است. بنابراین بهتر است دست از مقایسه کردن و سرکوفت زدن بردارید تا زندگی آرامی درپیش داشته باشید.

کی می خوای کارتو عوض کنی؟

برخی از خانم ها به دلیل انتظار بیش از حد دائما به همسرشان می گویند کی کارت رو عوض می کنی ؟ اما این دسته از خانم ها باید بدانند به کار و شغل خویش علاقمند است و شخصیت خود را در جایگاه اجتماعی و کار خویش جست وجو می کند پس اگر دائما غر بزنید که شغلت را عوض کن ، زندگی خود را بر هم می ریزید و موجب به هم ریختن روان همسرتان خواهید شد.

تو هم عین بابات یا خانواده ات هستی

هیچ گاه این جمله را به کار نبرید و اگر همسرتان مناسبت ها را فراموش می کند یا نامرتب است این موضوع مربوط به خود اوست و لزومی ندارد که پای خانواده اش به آن باز شود . اگر منصف باشید می فهمید که خانواده خودتان نیز مشکلاتی را دارد پس با به کار بردن این جمله که به نقطه ضعف خانواده همسرتان اشاره دارد ، او را تحقیر نکنید و ذهنش را متشنج نسازید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی