• ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
  • کد خبر: 29665
رولز رویس

اولین رولز رویس برقی جهان یا همان اسپکتر مدل ۲۰۲۴ ، یک خودرو سوپر کوپه‌ی الکتریکی است که حال و هوای جیمز باند را به ما منتقل می‌کند. پس با Rolls Royce Spectre ۲۰۲۴ EV آشنا شوید.

به گزارش ایران‌پژواک، تقریبا اکثر ما می‌دانیم که سازنده‌ی لاکچری ترین خودروهای جهان هم به مانند هیوندا، کیا و ولوو، قصد دارد تا انتهای سال ۲۰۳۰، تمام محصولات خود را در قامت ماشین های تمام برقی به بازار بفرستد. رولز رویس برقی اسپکتر مدل ۲۰۲۴ ، اولین گام این شرکت برای دستیابی به هدف الکتریکی شدن است که در ادامه با زیر و بم آن آشنا خواهید شد. اما پیش از رسیدن به قسمت‌های فنی، با گجت نیوز همراه باشید تا در یک ویدیو جذاب و دیدنی، این کشتی لاکچری را بهتر تماشا کنید (اگر از افزونه ها یا نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده می‌کنید، شاید ویدیو برای شما نشان داده نشود).

معرفی رولز رویس اسپکتر ۲۰۲۴ برقی

امضای معروفِ طراحی رولز رویس در جای جای این کوپه لاکچری به چشم می‌آید. از جلو پنجره نقره‌ای با ستون‌های عمودی و موازی تا چراغ‌های دو تکه‌ی ساده و فرم مستطیلی شکل سپر جلویی، ستون‌های پهن پیکر در خط C بدنه، رگه‌ای از رنگ سیاه بر روی صندوق عقب تا کاپوت و چراغ‌های خطر کوچک و تقریبا مستطیلی، دقیقا همان مواردی هستند که در اکثر رولز رویس‌ های جدید مثل رولزرویس ریث به چشم می‌آیند.

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

البته رولز رویس اسپکتر مدل ۲۰۲۴ قرار نیست به عنوان جایگزین ریث به بازار بیاید بلکه قصد دارد تا داستان رولز رویس فانتوم کوپه را با طرحی جدید دنبال کند! در همین راستا باید بگوییم که اندازه این دو مدل هم زیاد با هم فرقی ندارد و ابعاد رولز رویس Spectre مدل ۲۰۲۴ الکتریکی شامل ۵۴۵۰ میلی متر طول می‌شود و فاصله محوری هم چیزی حدود ۳۲۱۰ میلی متر است. البته طول فانتوم تقریبا به ۵۹۰۰ میلی متر می‌رسد که از این نظر، واقعا یک کشتی خیابانی به حساب می‌آید. همچنین رینگ‌های ۲۳ اینچی آیرودینامیکی هم زینت بخش چرخ‌های رولز رویس اسپکتر مدل ۲۰۲۴ خواهند بود.

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سازنده، خودرو برقی رولز رویس اسپکتر مدل ۲۰۲۴ می‌تواند در هر بار شارژ، مسافتی به طول ۴۱۸ کیلومتر را طی کند. نیروگاه محرک این کوپه مجلل ، احتمالا دو موتور الکتریکی در محورهای عقب و جلو است که می‌توانند به صورت مجموع، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و تقریبا ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه دهند. البته AWD بودن به صورت رسمی تایید نشده اما با توجه به طول ۵.۵ متری، کنترل این خودرو در حالت RWD واقعا مشکل و خطرناک است! به لطف این موتورهای قوی، رولز رویس اسپکتر مدل ۲۰۲۴ برقی قادر است تا در کمتر از ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و همچنین حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر می‌رسد. این اعداد برای یک خودرو EV آن هم با وزن تقریبا ۳ تن، واقعا عالی به نظر می‌رسند.

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

سیستم های هوشمند در اولین رولزرویس برقی جهان هم تقریبا از پس یک آزمایش سخت به مسافت ۲.۵ میلیون کیلومتر برآمده‌اند. این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما گفته می‌شود که رولز رویس Spectre مدل ۲۰۲۴ به سیستم رانندگی خودکار سطح ۲ مجهز شده باشد. در داخل کابین هم می‌توانید تلفیقی از هنر و تکنولوژی را تماشا کنید. به علاوه سقف کهکشانی هوشمند اسپکتر هم مانند تمام محصولات این برند، حضور پر رنگی در تزئینات داخلی دارد.

خودرو رولز رویس Spectre مدل ۲۰۲۴ و قالیچه پرنده!

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

راحتی و نرمی ماشین های رولز رویس همیشه شهره‌ی عام و خاص بوده است اما به نظر می‌رسد که سیستم تعلیق رولز رویس اسپکتر مدل ۲۰۲۴ برقی در لیگ دیگری قرار دارد. سیستم تعلیق مسطح یا همان « پلنار ساسپنشن » (Planar Suspension)، تقریبا در اوایل سال ۲۰۲۰ و با رولزرویس گوست به میدان آمد.

این سامانه، ترکیبی از سیستم تعلیق بادی فعال با تکنولوژی دمپرهای جدید رولز رویس است که می‌تواند حتی حضور یک سنگ کوچک را در زیر لاستیک‌های خودرو تشخیص دهد و اثر آن را از بین ببرد. سیستم تعلیق پلنار در رولز رویس Spectre مدل ۲۰۲۴ برقی ، با پیشرفت‌های چشمگیری همراه شده است تا سواری نرم‌تر و راحت‌تری را در اختیار خریداران قرار دهد.

قیمت اولین ماشین برقی رولزرویس و تاریخ ورود Spectre به بازار

غول برقی ۲۰۲۴ رولزرویس رونمایی شد(+تصاویر)

گفته می‌شود که خودرو الکتریکی سوپر کوپه رولز رویس Spectre مدل ۲۰۲۴ احتمالا در انتهای سال میلادی جاری (۲۰۲۳) به صورت رسمی وارد خیابان‌ها شود. فعلا در مورد هزینه‌های خرید آن چیزی اعلام نشده است اما برخی منابع اذعان می‌کنند که قیمت رولز رویس اسپکتر مدل ۲۰۲۴ برقی احتمالا از ۴۰۰ هزار دلار شروع خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی