وزارت دفاع آمریکا از اقدام روسیه در اطلاع به واشنگتن پیرامون آغاز رزمایش هسته ای خود با نام «گروم» خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک از روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو آغاز رزمایش نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور با نام «گروم» را به واشنگتن اطلاع داده بود.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان گفتند: ارتش روسیه برای سومین بار از آغاز سال جاری تمرین‌های هسته‌ای طی هفته‌های آینده تمرین‌های هسته‌ای برگزار خواهد کرد.

این مقامات افزودند: پنتاگون و اطلاعات آمریکا هرگونه فعالیت غیرعادی یا غیرمنتظره را از نزدیک تحت نظر دارند.

طبق اعلام واشنگتن، رزمایش گروم پیش از پایان ماه اکتبر میلادی آغاز و به مدت چند روز ادامه خواهد داشت. جان کربی هماهنگ کننده روابط راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که این رزمایش، شلیک موشک ها و استقرار سلاح های راهبردی را شامل خواهد بود.

بر اساس گزارشات، منطقه تمرین های کنونی قرار است دریای بارنتس که ارتش روسیه هفت منطقه را مقابل پروازهای هوایی بسته است، باشد.

این در حالی است که روسیه، آمریکا را به طرح ریزی حمله سایبری از طریق اوکراین متهم کرد.

«ولادیمیر شین» معاون اداره امنیت اطلاعات بین‌الملل وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که میزان حملات سایبری به روسیه در یک سال گذشته چهار برابر شده است. حملاتی که به گفته این مقام روس از سوی آمریکا و متحدانش سازماندهی می‌شوند.

معاون اداره امنیت اطلاعات بین‌الملل وزارت امور خارجه روسیه، روز سه شنبه در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت ناتو حتی تلاش نمی کند اقدامات خود را جهت توسعه روش های جنگ سایبری علیه روسیه پنهان کند و اقدامات مشترکی را با نمایندگان اوکراین، که عضوی از این ائتلاف نظامی نیست، انجام می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی