• ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
  • کد خبر: 30011

انتخابات میان‌دوره‌ای زمینه را برای یک مبارزه بزرگ بین ترامپ و دیسانتیس برای نامزدی جمهوری‌خواهان فراهم کرده است

به گزارش ایران‌پژواک از بروکینگز، انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ تأثیر زیادی بر رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد داشت. دستاوردهای جمهوری خواهان بسیار کمتر از آنچه پیش بینی می شد بود، و در حالی که به نظر می رسد آنها آماده به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان با کنترل سنا هستند، برخی پیامدها برای سال ۲۰۲۴ وجود دارد که احتمالاً با شمارش آرای نهایی تغییر نخواهد کرد.

در اینجا به چهار مورد از آنها اشاره می کنیم:

اول، تأثیر بر رقابت دموکرات ها. اگر دموکرات‌ها دچار یک تغییر اساسی شده بودند، فشار بر بایدن برای کناره‌گیری به نفع چهره‌ای تازه، شدید بود. در عوض، اکنون انتخاب با رئیس جمهور است و نتایج انتخابات میان دوره ای احتمالاً شک و تردیدهایی را که او در مورد نامزدی مجدد برای انتخاب مجدد داشت برطرف خواهد کرد.

تأثیر بر رقابت جمهوری خواهان حتی بیشتر است. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، با پیروزی قاطع خود بزرگترین اتفاق انتخابات ۲۰۲۲ را رقم زد. او ۵۷ درصد از آرای اسپانیایی تبارها را به دست آورد و حتی بخش تاریخی دموکرات "میامی ـ دید" را نیز درنوردید. عملکرد او بسیاری از جمهوری‌خواهان را متقاعد می‌کند که او قوی‌ترین نامزد ریاست‌جمهوری آنها در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، و باورش سخت است که وارد رقابت نشود. همانطور که بروتوس در ژولیوس سزار می‌گوید: " جزر و مدی در امور مردم که در اثر سیل گرفته شده، به ثروت منتهی می شود" برای رون دیسانتیس به همین گونه بوده و اگر لحظه‌ای را از دست بدهد، ممکن است لحظه ای دیگر را به خوبی به دست نیاورد.

برعکس، انتخابات ۲۰۲۲ ترامپ را در موضع ضعف قرار داده است. در مجموع، نامزدهای انتخاب شده او خوب عمل نکردند و این می تواند دومین انتخابات متوالی باشد که در آن مداخله او در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به قیمت اکثریت سنا برای حزبش تمام شود. جی دی ونس کرسی علنی سنا را در "رد اوهایو" به دست آورد، اما او با ۹ امتیاز خیره کننده از فرماندار جمهوری خواه مایک دیواین ضعیف تر عمل کرد. مهمت اوز به جان فترمن در پنسیلوانیا باخت و هرشل واکر از رافائل وارناک در جورجیا عقب است. (هیچ یک از نامزدهای جورجیا ۵۰ درصد آرا را به دست نیاوردند و رقابت ممکن است به دور دوم در دسامبر ختم شود.) در آریزونا، نقطه صفر جمهوری خواهی، بلیک مسترز با ۶ امتیاز از سناتور فعلی مارک کلی با تقریباً دو سوم آرا شمارش شده عقب تر است و کاری لیک با ۲ امتیاز در رقابت برای فرمانداری پشت سر کیتی هابز قرار دارد. (با این حال، تکلیف این رقابت هنور مشخص نیست، و این رتبه بندی ممکن است با شمارش آرای باقیمانده تغییر کند.)

دموکرات‌ها در رقابت‌های فرمانداری که نحوه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را شکل می‌دهند، عملکرد خوبی داشتند. رهبران دموکرات در میشیگان و ویسکانسین ادامه دادند و جاش شاپیرو در پنسیلوانیا به پیروزی زیبایی دست یافت. بله، برایان کمپ، رئیس جمهوری خواه فعلی، استیسی آبرامز را در یک مسابقه مجدد از رویارویی آنها در سال ۲۰۱۸ شکست داد، اما او قبلاً نشان داده است که می تواند در برابر فشار دونالد ترامپ برای تحریف نتایج انتخابات مقاومت کند. آریزونا نیز با این روند واگذار می شود، جایی که اگر آرای ریاست‌جمهوری به سمت نامزد دموکرات متمایل شود، مانند سال ۲۰۲۰، پیروزی پشت سر هم توسط کری لیک می‌تواند منجر به یک نتیجه رقابتی تلخ در سال ۲۰۲۴ شود.

در مجموع، انتخابات میان‌دوره‌ای زمینه را برای یک مبارزه بزرگ بین ترامپ و دیسانتیس برای نامزدی جمهوری‌خواهان فراهم کرده است و این احتمال را بیشتر کرده است که برنده این رقابت با رئیس‌جمهور فعلی دموکرات روبرو شود که از یک چالش مخرب برای نامزدی مجدد خود اجتناب کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی