مجلس سنای آمریکا

به دنبال جنجال‌های صرافی FTX، سناتورهای آمریکا به دنبال تصویب هر چه سریع‌تر طرح امنیت مشتریان در حوزه دارایی‌های دیجیتال هستند.

به گزارش ایران‌پژواک، با وجود اینکه پیش‌بینی‌ می‌شد با بحران نقدینگی صرافی FTX، تصویب لایحه‌ی رمزارز در آمریکا به تعویق بیفتد، دو تن از سناتورهای مجلس آمریکا اعلام کرده‌اند که بحران صرافی FTX، دلیلی برای سرعت بخشیدن به تصویب لایحه‌ای برای نظارت و قانون‌گذاری رسمی در حوزه رمزارز است.

لایحه‌ DCCPA

دبی ستبنو و جان بوزمن، سناتورهای مجلس سنای آمریکا، در حال پافشاری برای تصویب هرچه سریع‌تر لایحه‌ «برنامه‌ی محافظتی مشتریان در حوزه‌ی کالاهای دیجیتال» هستند. این دو سناتور اصرار دارند که هر چه سریع‌تر نسخه‌ نهایی این لایحه که با نام DCCPA شناخته می‌شود، منتشر و به مجلس ارسال شود.

با بحران صرافی FTX، برخی از فعالان بازار رمزارز درباره‌ نحوه واکنش مجلس سنای مطمئن نبودند، چراکه سم بنکمن فراید، مدیرعامل صرافی، درحال ورشکستگی FTX، خود از بزرگ‌ترین حامی‌های این لایحه بود. این لایحه اولین بار در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ به کنگره‌ آمریکا معرفی شده است. برای تصویب این لایحه، طرح DCCPA باید به تصویب مجلس سنای آمریکا، مجلس نمایندگان آمریکا برسد و توسط جو بایدن امضا شود.

قانون‌گذاری در حوزه رمزارز

با وجود اتفاقات هفته‌ جاری در دنیای رمزارزها، اعضای کمیته‌ی کشاورزی، تغذیه و جنگل‌داری مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کردند که اتفاقات رخ‌داده باعث شده است که نیاز به نظارت و بررسی فدرال در حوزه‌ صنعت دارایی‌های دیجیتال بیش‌تر از قبل احساس می‌شود.

جان بوزمن در متنی نوشت:«من و سناتور دبی ستبنو هنوز هم متعهد هستیم که نسخه نهایی قانون DCCPA را پیش‌ ببریم تا چارچوبی قانونی برای اعتماد بیشتر مشتریان در این حوزه ایجاد شود.» .سناتورها اطلاعات دقیقی درباره‌ اینکه این لایحه در چه مرحله‌ای از تصویب قرار دارد، نداده‌اند و مشخص نیست که طرح DCCPA چه زمانی برای بررسی مجلس سنا ارسال خواهد شد.

حمایت سم بنکمن فراید

سم بنکمن فراید، یکی از مشهورترین چهره‌های دنیای رمزارز و بنیان‌گذار صرافی FTX، به عنوان یکی از حامی‌های این لایحه شناخته می‌شود. بنکمن تاکنون در چندین جلسه با حضور سناتورهای آمریکا شرکت کرده است. او در ۲۷ مهر سال جاری نیز پستی با عنوان استانداردهای محتمل در صنعت دارایی‌های دیجیتال منتشر کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی