• ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
  • کد خبر: 30103
انتخابات آمریکا

حزب جمهوری خواه افراط گرایان زیادی را نامزد کرد، در مورد حقوق سقط جنین اشتباه محاسباتی کرد، افزایش کمپین انتخاباتی ترامپ در آخرین لحظه نتیجه معکوس داشت و نامزدی منکران انتخابات ۲۰۲۰ بزرگترین اشتباه آنان بود.

به گزارش ایران‌پژواک، نشریه ویک در مقاله ای نوشت: حزب جمهوری خواه اشتباهات زیادی مرتکب شد، اما آن چیزی که بیش از همه به آن آسیب زد، نامزد کردن «نامزدهای بی‌شمار بیش از حدی بود که ترامپ را بیشتر از رای‌دهندگان دوست داشتند». میلیون‌ها آمریکایی «نامزدهای حزب جمهوری‌خواه را خیلی افراطی می‌دانستند،» که منجر به شکست جمهوری‌خواهان در میان مستقل‌ها شد که می‌بایست به راحتی با یک پیام اقتصادی قانع‌کننده به پیروزی می‌رسیدند. داگ ماستریانو، نامزد فرمانداری راست افراطی در پنسیلوانیا، جمعیت هوادار ترامپ را خشنود کرد اما "به نامزدهای حزب جمهوری‌خواه صدمه زد." "آمریکایی ها از حکومت دمکراتیک ناراضی هستند، اما جمهوری خواهان را نیز جایگزین مناسب نمی دانند.

ویک در ادامه به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: «جمهوری‌خواهان ناامید شده‌اند، و باید از خودشان نگران باشند». بایدن به طور گسترده ای منفور است، ۷۰ درصد رأی دهندگان از وضعیت کشور ناراضی هستند، تورم نزدیک به ۸ درصد است، جنایت در حال افزایش است، مرزها در هرج و مرج است... جمهوری خواهان حداقل باید به یک پیروزی معمولی میان دوره ای می رسید.» جمهوری خواهان در رقابت های پرتاب یکی پس از دیگری شکست خوردند.

میشل گلدبرگ در نیویورک تایمز می‌گوید جمهوری‌خواهان از بسیاری جهات اشتباه کردند، اما چیزی که ممکن است برای آنها گران تمام شود، «انرژی سیاسی خشمگینی بود که توسط سازمان بهداشت زنان "دابز علیه جکسون" آزاد شد، تصمیم دادگاه عالی که زنان را از حق آنها یعنی استقلال بدنی سلب کرد. جمهوری خواهان با اعمال محدودیت های جدید سقط جنین به این حکم واکنش نشان دادند. آن‌ها صدای میلیون‌ها زنی را که از حکم تاریخیِ پروندۀ مشهور به Roe v. Wade (رو علیه وید) خشمگین بودند نادیده گرفتند.

وقتی صحبت از انتخاب باروری به میان می آید، جمهوری خواهان به سادگی با ارزش های بخش قابل توجهی از رای دهندگان ارتباط ندارند.» نماینده لورن بوبرت را در نظر بگیرید. این "ناسیونالیست مسیحی سرشناس و جنجالی و ضد سقط جنین" مصمم برای برد بود. همانطور که تام بونیر، یک تحلیلگر دموکرات که واکنش اولیه زنان به «پرونده دابز» را در طول مبارزات انتخاباتی دنبال می‌کرد، می‌گوید: «من فکر می‌کنم روایت گسترده‌تری از افراط‌گرایی جمهوری‌خواه وجود دارد که دابز واقعاً نقاط را به هم مرتبط می‌کند».

هنری اولسن نیز می‌گوید «افزایش کمپین‌های انتخاباتی» آخر هفته دونالد ترامپ یک اشتباه لحظه آخری بود که واقعاً به حزب او آسیب زد. حضور رئیس جمهور سابق در گردهمایی "او را در کانون توجه قرار داد و این هرگز برای حزبی که سعی در جلب نظر رای دهندگانی که او را تحقیر می کنند خوب نیست. همانطور که دموکرات‌ها و رهبر اقلیت سنا میچ مک‌کانل (رئیس‌جمهور) پیش از این اشاره کرده‌اند، حمایت‌های او اغلب نتیجه معکوس می‌داد، و انتخاب‌های او «در اکثر رقابت‌های رقابتی به شکست انجامید و ثابت شد که او نامزدهای ضعیف حزب را جذب کرده است.

فهرست نامزدهایی که استعداد ترامپ را برای شکست ثابت کردند طولانی بود: «مهمت اوز و داگ ماستریانو در پنسیلوانیا؛ تودور دیکسون و جان گیبز در میشیگان؛ تیم میشلز در ویسکانسین - همه در ایالت‌هایی شکست خوردند (یا ظاهراً به این سمت رفتند) از یک جمهوری خواه عادی تر حمایت کرده اند." و هرشل واکر، نامزد منتخب ترامپ در سنا در جورجیا، با فاصله کمی از سناتور دموکرات رافائل وارنوک عقب افتاد و اکنون با دور دوم انتخابات در دسامبر مواجه است، در حالی که "دشمن ترامپ، فرماندار برایان کمپ، به راحتی در انتخابات مجدد پیروز شد. قضاوت وحشتناک ترامپ حتی یک یا دو کرسی قابل پیروزی در مجلس نمایندگان را آلوده کرد، مانند ناحیه ۱۳ اوهایو، جایی که انتخاب او - مدیسون جسیوتو گیلبرت، به یک قانونگذار ایالتی دموکرات باخت.

لس‌آنجلس تایمز در سرمقاله‌ای می‌گوید که بزرگ‌ترین عامل در عملکرد ضعیف میان‌دوره‌ای حزب جمهوری‌خواه، «تلاش‌های این حزب برای قرار دادن منکران انتخابات مسئول انتخابات» در بسیاری از ایالت‌های نوسانی بود. دموکرات ها در میشیگان، نیومکزیکو، و مینه سوتا، «رقبای راست افراطی» را برای تصدی وزارت امور خارجه – مقامی که بر انتخابات نظارت می کند – شکست دادند. رای دهندگان جورجیا پس از رد رقیب مورد حمایت ترامپ در انتخابات مقدماتی، بار دیگر وزیر امور خارجه جمهوری خواه برد رافنسپرگر را انتخاب کردند - که معروف بود درخواست ترامپ برای "پیدا کردن" آرای کافی برای پیروز شدن او در سال ۲۰۲۰ را رد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی