کارگران

یک فعال کارگری گفت: بایستی مزد کارگران شاغل و بازنشسته برای نیمه‌ی دوم سال ترمیم شود.

به گزارش ایران‌پژواک، حسین حبیبی (عضو هایت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با اشاره به لزوم افزایش مزد کارگران برای نیمه‌ی دوم سال به خبرنگار ایلنا گفت: تقریباً سه هفته از سر کار آمدن وزیر جدید کار می‌گذرد؛ اما مشخص نیست چرا در برگزاری نشست‌های شورایعالی کار اهمال می‌کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگان کارگری شورایعالی کار درخواست برگزاری نشست سه‌جانبه‌داده‌اند و این نشست بایستی با فوریت برگزار شود؛ نمایندگان کارگری راهکارهایی برای ترمیم مزد کارگران دارند و بایستی این راهکارها در نشست با شرکای اجتماعی مطرح شده و به نتیجه برسد؛ در شرایطی که دولت مزد تمام زیرمجموعه‌های خود را ترمیم کرده و کلیه‌ی مزدبگیران رسمی به جز کارگران در آبان حقوق افزایش یافته و ترمیم شده دریافت کرده‌اند، باید با فوریت نسبت به اتخاذ راهکارهای جبران قدرت خرید از دست رفته‌ی کارگران اقدام شود.

به گفته‌ی وی، ماده ۱۶۸ قانون کار می‌گوید باید حداقل ماهی یکبار جلسات شورایعالی کار برگزار شود اما اکنون سه ماه تمام است که این نشست‌ها تشکیل نشده و مطالبات کارگران بر زمین مانده است.

حبیبی با تاکید بر اینکه «ترمیم مزد برای نیمه‌ی دوم سال ضرروری‌ست» از وزیر کار جدید می‌خواهد قبل از پایان هفته جاری، یک نشست رسمی شورایعالی کار برگزار کند؛ به گفته‌ی وی، هزینه‌های زندگی در ماه‌های سپری شده از سال، دوبرابر یا در مواردی بیشتر شده اما مزد کارگران شاغل و بازنشسته ثابت مانده است.

او در پایان یک سوال مطرح می‌کند: مگر تورم فقط بر زندگی کارمندان و بازنشستگان دولت تاثیر دارد؛ کارگران برای جبران گرانی‌ها چه باید بکنند؟!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی