مرسدس بنز

دایناسور ماشین‌ها! شاید این بهترین لقب برای مرسدس بنز G۶۳ AMG ۶x۶ باشد. هیولایی که با دیگر ماشین‌ها تفاوتی عمده دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، این خودرو به معنای واقعی یکی از افتخارات بزرگ مرسدس بنز است و با اینکه ۹ سال از رونمایی آن می‌گذرد، ولی همگان به این خودرو نگاه خاصی دارند.

مرسدس‌ بنز از این خودرو در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد. این جی‌کلاس ۶ چرخ به سفارش ارتش استرالیا ساخته شد و خط تولیدش در شهر گراتس اتریش قرار داشت. پس از دو سال و با تولید حدود ۱۰۰ عدد از این خودرو، G۶۳ شش چرخ از خط تولید خارج شد.

دایناسور ماشین‌ها؛ بنز کمیابی که از دیوار صاف بالا می‌رود

اتفاق مهمی که در طراحی این خودرو رخ داد، ترکیب شکل سنتی جی کلاس با تجهیزات مدرن آفرودی بود. علاوه بر اضافه شدن یک محور به این خودرو، قسمت بار بزرگی هم برای آن طراحی کرده بودند.

به خاطر داشتن ۶ چرخ و همچنین ابعاد بسیار بزرگ،برای تردد در آمریکا، محدودیت‌هایی برای آن درنظر گرفته شد. در طراحی داخلی این خودرو تفاوت زیادی با نسخه عادی دیده نمی‌شود،جز اینکه دکمه‌ها و سیستم‌هایی برای اعمال تنظیمات آفرودی، مثل کم و زیاد کردن باد تمام چرخ‌ها، در آن دیده می‌شود.

دایناسور ماشین‌ها؛ بنز کمیابی که از دیوار صاف بالا می‌رود

نیروگاه عظیم این خودرو، یک موتور هشت‌ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین‌توربو است که قادر است ۵۳۶ اسب‌بخار و ۷۶۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این دایناسور ۴ تنی، ۸ ثانیه است.

گیربکس این خودرو ۷ سرعته اتوماتیک است و از نظر مصرف سوخت،در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۹/۲۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند که با طبیعت این خودرو سازگار است.

دایناسور ماشین‌ها؛ بنز کمیابی که از دیوار صاف بالا می‌رود

این خودرو دارای ۳ محور فعال و ۵ عدد دیفرانسیل قفل‌شونده بوده و می‌تواند تا عمق ۱ متری در آب حرکت کند.

‌حداکثر سرعت این خودرو، به دلیل بالابودن مرکز ثقل آن، تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت این بنز ۶ چرخ در زمان تولید، ۶۰۰ هزار دلار بود که پس از توقف تولید، قیمتش در حال افزایش است؛ به طوری که در یکی از حراجی‌ها در آمریکا، با قیمت ۹۷۵ هزار دلار به فروش رفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی