موشک

آمریکا قراردادی ۱.۲ میلیارد دلاری را برای تحویل سیستم های موشکی ناسامس به اوکراین منعقد کرده است.

به گزارش ایران‌پژواک از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گزارش داد که ایالات متحده قراردادی بیش از ۱.۲ میلیارد دلاری را با شرکت ریتون برای خرید سامانه‌های موشکی زمین به هوای متحرک ناسامس امضا کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا برای حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی اوکراین آمده است: «به عنوان بخشی از پنجمین بسته ابتکاری کمک امنیتی به اوکراین، ارتش ایالات متحده قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار را برای تأمین موشک با شرکت ریتون و تحویل شش دستگاه سیستم موشکی پیشرفته سطح به هوا، آموزش و لجستیک منعقد کرد.»

بر اساس این بیانیه، ارتش، همراه با شرکای صنعتی، برای کوتاه کردن زمان تولید ۲۴ ماهه مرتبط با تولید و تحویل موشک‌های ناسامس تلاش خواهند کرد.

«سرتیپ پاتریک رایدر»، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ایالات متحده نیز پیش از این اعلام کرده بود که تحویل شش دستگاه سیستم موشکی ناسامس به اوکراین چند سال طول خواهد کشید.

هفته گذشته نیز «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفته بود: «ایالات متحده مهمات و تجهیزات دفاع هوایی را به عنوان بخشی از بسته جدید کمک نظامی به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.» در این بیانیه آمده است که این بسته شامل تسلیحات، مهمات و تجهیزات دفاع هوایی اضافی از موجودی‌های وزارت دفاع آمریکا است. بسته جدید؛ کل مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را از زمان آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس جمهور به حدود ۱۹.۷ میلیارد دلار می‌رساند. بلینکن گفت: «مهمات توپخانه، آتش‌های دقیق، موشک‌های پدافند هوایی و وسایل نقلیه تاکتیکی که ما ارائه می‌کنیم بهترین خدمت را در میدان نبرد به اوکراین خواهند داد.»

بایدن هم روز چهارشنبه هفته گذشته مجوز کمک نظامی بیشتر به اوکراین را تا سقف ۴۰۰ میلیون دلار صادر کرد. بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن این اختیار را به وزیر امور خارجه تفویض کرد که «۴۰۰ میلیون دلار از بودجه مقالات و خدمات دفاعی وزارت دفاع و آموزش نظامی را به کمک به اوکراین اختصاص دهد.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و دیگر مقامات روسیه بارها گفته‌اند که این خطر وجود دارد که تسلیحات غربی ارائه شده به اوکراین سر از برخی مناطق دیگر برآورد. همچنین «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا نیز هشدار داده است که نظامی کردن اوکراین توسط غرب تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا و جهان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی