اتحادیه اروپا

کمیسیون اروپا اعلام کرد که این نهاد اروپایی به دلیل گزارش اشتباهی که در مورد تلفات اوکراینی‌ها در جنگ با روسیه داده، عذرخواهی نمی‌کند.

به گزارش ایران‌پژواک از تارنمای کمیسیون اروپا، دانا اسپینانت در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت که کمیسیون اروپا برای پیام حذف شده درباره کشته شدن ۱۰۰ هزار نظامی اوکراینی عذرخواهی نمی‌کند.

اورسولا فون درلاین دیروز در یک پیام ویدئویی در توئیتر از مرگ بیش از ۲۰ هزار شهروند و ۱۰۰ هزار نظامی اوکراینی در جنگ خبر داده بود که اندکی بعد این بخش از پیام وی حذف شد.

اسپینانت در این خصوص تشریح کرد: نیازی برای عذرخواهی نبود، ما محتوا و دلایل را در شبکه‌های اجتماعی توضیح دادیم. در حال دستیابی به اهداف مشترک با اوکراین از جمله تحقیق درباره جنایات جنگ و اجرای آن، هستیم.

پیشتر سخنگوی کمیسیون اروپا گفته بود که ویدئو بیانیه فون درلاین درباره کشته شدن نیروهای ارتش اوکراین به علت اشتباه ویرایش شد.

سخنگوی کمیسیون اروپا اظهار داشت: اتحادیه اروپا به دلیل گزارش پاک شده در خصوص یکصدهزار نظامی اوکراینی کشته شده عذرخواهی نمی‌کند. به گفته وی، نیازی به عذرخواهی نیست، اتحادیه اروپا زمینه و دلایل آن را در شبکه‌های اجتماعی توضیح داده است و بروکسل و کی‌یف در این درگیری اهداف مشترکی دارند.

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری سابق روسیه امروز در این خصوص عنوان کرد که واشنگتن به رییس کمیسیون اروپا برای حذف این پیام گوشزد کرده است. وی افزود که اتحادیه اروپایی وجود ندارد بلکه این ایالت شماره پنجاه و یکم آمریکا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی