شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت لحاظ مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری در کنار مسائل اقتصادی به عنوان موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کردند.

به گزارش ایران پژواک، در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به دلیل مصادف شدن با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و فراهم شدن امکان حضور اعضا در مراسم گرامیداشت این مناسبت، استثنائاً صبح سه‌شنبه برگزار شده بود، اعضا از شخصیت عظیم انقلابی، مومن و حکیم شهید سلیمانی که دوستدار امت اسلامی و ملت شریف ایران بود، تمجید و تجلیل کردند.

اولین دستور جلسه، بررسی سیاست‌ها و اولویت‌های فرهنگی، اجتماعی و علم و فناوری در برنامه هفتم توسعه اقتصادی-اجتماعی کشور بود. اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر مبنای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر اساس ماده ۱۰ سند تحول شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که تعیین سیاست‌ها و اولویت‌های فرهنگی، علمی و فناوری در برنامه‌های پنج‌ساله و بودجه سالیانه را بر عهده این شورا نهاده است، تاکید کردند که مسائل فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری نیز در کنار مسائل اقتصادی جزو موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود.

اعضا همچنین مجموعه مسائلی مرتبط با برنامه هفتم توسعه را پس از بحث و تبادل نظر، برای بحث‌های تفصیلی‌تر به شورای معین ارجاع دادند.

در ادامه این جلسه گزارش اقدامات دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که با همکاری سازمان برنامه و بودجه برای تشکیل ۱۰ کارگروه به منظور تدوین احکام برنامه هفتم تشکیل شده بود و نیز گزارش مطالعات عمیق ۲ ساله کارگروه تلفیق حوزه فرهنگ در حوزه مسائل و چالش‌های مرتبط با عرصه فرهنگ ارائه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی