• ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
  • کد خبر: 31112
روغن

قیمت حلب یک کیلویی روغن حیوانی بویان به ۷۳۰ هزار رسیده است. شیشه ۲۵۰ گرمی روغن تخم کدو را حدود ۲۰۰ هزار می‌فروشند.

به گزارش ایران‌پژواک، قیمت روغن طبق آمارهای رسمی نسبت به پارسال تقریبا سه برابر شده است. طوری‌که بطری‌های ۹۰۰ گرمی برندهای معروف که پارسال تقریبا ۱۷ هزار تومان فروخته می‌شدند، الان قیمتشان به حدود ۷۰ هزار تومان رسیده است. با این حال وقتی سراغ گران‌ترین روغن‌های خوراکی را می‌گیریم، پای بطری‌های سرخ‌کردنی ۱۶۰ هزار تومانی وسط می‌آید و از یک طرف دیگر با حلب یک کیلویی روغن حیوانی و شیشه ۲۵۰ گرمی روغن تخم‌کدو سروکار داریم که خریدشان به‌ترتیب ۷۳۰ و ۲۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

۱- قیمت روغن سرخ‌کردنی داتیس در بطری ۹۰۰ گرمی به ۱۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. از این جهت روغن سروخ‌کردنی داتیس را جزو گزینه‌های گرانقیمت حساب می‌کنیم که بطری ۹۰۰ گرمی آن را تقریبا ۲.۵ برابر گران‌تر از روغن سرخ‌کردنی برندهای معروف می‌فروشند. درعوض طرفداران روغن سرخ‌کردنی داتیس کیفیت بالای آن را دلیل انتخابش معرفی می‌کنند. از برند داتیس انواع روغن‌های خوراکی مثل روغن گیاهی، روغن کنجد، روغن ذرت و روغن زیتون در سوپرمارکت‌ها وجود دارد.

۲- قیمت روغن سرخ‌کردنی دلوین در بطری ۱.۸ کیلویی به ۳۳۹ هزار تومان رسیده و آن را باید یکی دیگر از گرانترین بطری‌های روغن سرخ‌کردنی بدانیم. چون ارزش ۹۰۰ گرم از این روغن تقریبا معادل ۱۷۰ هزار تومان است. بطری ۱.۸ کیلویی روغن سرخ‌کردنی دلوین که ۳۳۹ هزار تومان فروخته می‌شود، حاوی روغن زیتون است و بطری ۱.۸ کیلویی روغن زیتون دلوین را ۶۶۹ هزار تومان یعنی تقریبا ۷۰۰ هزار تومان می‌فروشند. به‌جز روغن خوراکی، بسته‌های قند شکسته دلوین را می‌شود در بازار پیدا کرد.

۳- قیمت روغن زیتون کریستال در شیشه نیم‌کیلویی ۳۳۰ هزار تومان است. می‌توانیم قیمت یک کیلو از روغن زیتون کریستال را تقریبا ۶۶۰ هزار تومان بدانیم. به‌جز ظرف‌های شیشه‌ای، روغن زیتون کریستال را در حلب‌های یک و پنج کیلویی هم می‌فروشند. قیمت روغن زیتون کریستال در حلب یک کیلویی تقریبا ۴۰۰ هزار تومان است و حلب پنج کیلویی روغن زیتون کریستال را یک میلیون و ۸۱۰ هزار تومان می‌فروشند.

۴- خرید روغن حیوانی بویان در حلب یک کیلویی ۷۳۰ هزار تومان آب می‌خورد. با این پول می‌شود چهار کیلو قزل‌آلا شکم‌خالی یا بسته دو کیلویی استیک گوساله را از بازار خرید و به‌همین خاطر آن را در فهرستمان گذاشتیم. خیلی از خریداران روغن حیوانی بویان بعد از امتحان، خریدش را توصیه کردند، اما پیدا کردن محصولات این برند در همه مغازه‌ها ممکن نیست.

۵- روغن جامد سبزیجات اصیل را در قوطی یک کیلویی ۲۸۸ هزار تومان می‌فروشند. این روغن از نوع آفتابگردان است و علاوه بر پخت‌وپز، می‌شود از آن به‌عنوان روغن سرخ‌کردنی استفاده کرد. عبارت VEGETABLE یا همان سبزیجات روی قوطی روغن اصیل یعنی این روغن مخلوط پالم و سویا است. قوطی‌های روغن اصیل که جزو گران‌ترین روغن‌های جامد بازار محسوب می‌شوند، از امارات به ایران می‌آیند.

۶- روغن تخم کدو ورژن را در شیشه ۲۵۰ گرمی نزدیک ۲۰۰ هزار تومان می‌فروشند که یکی از گران‌ترین روغن‌های خوراکی برند ورژن به‌شمار می‌رود. مصرف روغن تخم کدو بیشتر با سالاد توصیه می‌شود، اما خیلی‌ها از آن برای پخت‌وپز هم استفاده می‌کنند.

۷- قیمت روغن کنجد شیررضا در بطری سه کیلویی به ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. همین بطری را اواخر آذر امسال ۷۴۰ هزار تومان می‌فروختند و می‌توانیم آن را یکی از گران‌ترین بطری‌های روغن کنجد لحاظ کنیم که برای پخت‌وپز و انواع سالادها مناسب است. به‌جز روغن خوراکی، از برند شیررضا انواع محصولات غذایی مثل حلوا شکری، ارده، و عرقیجات گیاهی را می‌شود در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها پیدا کرد.

گران‌ترین روغن‌های خوراکی

برند

نوع روغن

وزن

قیمت

داتیس

روغن سرخ‌کردنی

بطری ۹۰۰ گرم

۱۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان

دلوین

روغن سرخ‌کردنی

بطری ۱.۸ کیلویی

۳۳۹ هزار تومان

کریستال

روغن زیتون

شیشه نیم‌کیلویی

۳۳۰ هزار تومان

بویان

روغن حیوانی

حلب یک کیلویی

۷۳۰ هزار تومان

اصیل

روغن جامد سبزیجات

قوطی یک کیلویی

۲۸۸ هزار تومان

ورژن

روغن تخم کدو

شیشه ۲۵۰ گرمی

۱۹۸ هزار تومان

شیررضا

روغن کنجد

بطری سه کیلویی

۹۰۰ هزار تومان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی